Acer Asp 8215WLHIB koopje ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0443

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hallo,
Vandaag ging ik in de winkel voor een nieuwe laptop kijken,
Daar heb ik aal een voorschot betaald van 30 € voor deze laptop:Acer Asp 8215WLHIB ik mocht hem hebben voor 1300 € i.p.v. 2700 € deze is wel een een half jaar oud zei de verkoper maar heeft wel blu- ray etc, om tot mijn punt te komen: ik vind niet veel reviews over deze laptop !!! is deze de meoite waard of niet ?
geef aljeblieft je "ongezouten" mening of deze laptop goed of niet is of geef me een link van een review :)
Alvast bedankt :thumb:

Hoi,

En deze dan:

http://www.vinden.nl/?refer=sk&target=web_zh&query= 8215WLHIB

Heb nog even op de site van Acer gekeken ...
Wordt 'ie geleverd met Vista of met WinXP? Ehh, zeer waarschijnlijk xp prof ....

Als je kijkt naar de beschikbare drivers voor Vista (en daar wil je op een gegeven moment met deze specs tóch op over ....), dan zijn die niet voor alle hardware aanwezig.
Kortom: gedateerd en af fabriek geleverd met Windows XP Prof.
Ook al lijkt de prijs aantrekkelijk t.o.v. de oorspronkelijke .... voor dat geld kan je een up-to-date notebook kopen met vergelijkbare specs en een 'riant' 17"-scherm i.p.v. 15,4 én Vista home Premium in plaats van WinXP

Kijk ter vergelijking eens hier:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/notebook.htm waaronder meerdere Acer-modellen in de 'nieuwe' layout ....

EERLIJK vroeg je .... ik zou het dus niet doen.

Laatst bewerkt:
Nou, daar ga ik dus niet in mee.
Als je een vergelijkbare laptop wilt hebben kom je uit op ongeveer € 1800,- / € 1900 (je hebt dan wel een 17 inch scherm), als je namelijk voor hetzelfde geld gaat zoeken dan heb je geen 2 Gb intern, geen 512mb videokaart, geen blue ray en nog wat van dat soort zaken.
In mijn ogen een prima deal en het merk is ook niks mis mee.
Echte reviews zal je inderdaad niet veel tegenkomen, het 'topsegement' is niet echt interessant voor reviews, het aantal gebruikers zal erg klein zijn als je het vergelijkt met het middensegment.

Hoi,
Opzich niks mis mee maar ik vraag me dan ook af waarom deze in de winkel 2e hands wordt verkocht (gerepareerd ofzo) en ik zou kijken hoe het zit met de garantie.

Modag

Tja Maestro....

Je goed recht om daar 'niet in mee' te gaan.
Maar (op Blue-ray na) spreken de feiten voor zich:

http://www.kieskeurig.nl/product/F4938BACABB6597FC1257323004CCDFD.htm

Bedenk dat op het apparaat waar Scoob het over heeft sprake is van shared videogeheugen ....
Nou ja, ga er verder maar niet op in, het was tenslotte de vraag van iemand anders en laat hij maar vergelijken

En Modag, volgs mij hoeft er geen sprake te zijn van een tweedehands, maar het apparaat is gewoon 'verouderd' (o.a. omdat er WinXP op zit en niet alle drivers voor Vista via Acer downloadable zijn !!!), de prijs te hoog, en levert Acer zelf inmiddels een nieuwe range, die er beter vanaf komen dan de oude (ik heb drie klanten met een Acer notebook die ze al wat langer hebben. en alle drie problemen, die bij twee werden veroorzaakt door een minder stevige 'kast'). Dat is bij de nieuwe serie danig aangepakt.

Laatst bewerkt:
Tja Maestro....

Je goed recht om daar 'niet in mee' te gaan.
Maar (op Blue-ray na) spreken de feiten voor zich:

http://www.kieskeurig.nl/product/F4938BACABB6597FC1257323004CCDFD.htm

Bedenk dat op het apparaat waar Scoob het over heeft sprake is van shared videogeheugen ....
Nou ja, ga er verder maar niet op in, het was tenslotte de vraag van iemand anders en laat hij maar vergelijken

En Modag, volgs mij hoeft er geen sprake te zijn van een tweedehands, maar het apparaat is gewoon 'verouderd' (o.a. omdat er WinXP op zit en niet alle drivers voor Vista via Acer downloadable zijn !!!), de prijs te hoog, en levert Acer zelf inmiddels een nieuwe range, die er beter vanaf komen dan de oude (ik heb drie klanten met een Acer notebook die ze al wat langer hebben. en alle drie problemen, die bij twee werden veroorzaakt door een minder stevige 'kast'). Dat is bij de nieuwe serie danig aangepakt.

Uhhmzz, resolutie al bekeken welke het scherm aankan?
De door de TS uigezochte 1680×1050 en degene die jij geeft 1440×900 (op 17 inch) dat is dus een 'laag' resolutie scherm en dat is nu juist één van de dingen die € 200 tot € 300 duurder zijn bij aanschaf van een laptop.

O ja, en de accu die standaard meegeleverd wordt is een 9 cells Li-ion tegen een 6 cells bij degene die jij opgeeft, ook dat is iets wat scheelt in prijs. (en hoelang de laptop op de accu kan werken)

p.s. enig idee wat een blue-ray kost t.o.v. van een DVD?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan