acer aspire 1300 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

simone30a

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo dames en heren, ik zit met het probleem dat ik na een nieuwe install geen wlan/wifi drivers kan vinden voor mijn acer aspire 1300 met win xp sp3.
wie weet waar ik die driver kan vinden HELP HELP!!

Op de ftp-website van Acer (hier) worden geen wifi drivers genoemd.

De vraag is dus: Is het wel een wifi apparaat dat in je acer zit, of heb je een eigen wifi kaart of wifi USB-apparaat geïnstalleerd? En welke is dat dan? (Merk + type).

Tijs.

USB: Kijk of er een USB apparaat aan je computer hangt (check zowel de voorkant als de achterkant). Schrijf merk + type op.
Insteekkaart: Kijk achterop de pc of er een insteekaart is met een antenne eraan. Schrijf merk + type op.

Tijs.

nee geen van beide.
ik heb nog wel een netgear usb stick geinstalleerd, maar dat wou ook niet.
hij gaf wel aan verbonden met mijn netwerk, maar ik kon internet niet op!

Ok, doe het dan zo:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
[Kijk of er apparaten zijn met gele uitroeptekens of rode kruizen erdoor. Indien ja, doe met die apparaten hetzelfde als hieronder, dus Dubbelklikken en PCI-ID achterhalen].
Klik Netwerkkaarten open
PCI-ID achterhalen: Dubbelklik de draadloze netwerkkaart
Ga naar tabblad Details
Geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX (=PCI-ID) die getoond worden.

Tijs.

er staat alleen een uitroepteken bij usb device. en een netwerkkaart staat nergens.
ik heb zelf wel cd,s met xp drivers etc, en heb ik ook allemaal geprobeert maar niks werkt.

Je laptop heeft geen ingebouwde Wifi / Wlan apparaat (zie o.a. op pagina 9 in deze handleiding). Natuurlijk zijn er daarom ook geen Wifi drivers voor je apparaat te vinden.

Je moet dus ergens extern een apparaat aansluiten om draadloos internet te hebben.
Je had het over een USB apparaat waar een uitroepteken bij staat. Ga nog eens goed na of je echt niets hebt aangesloten via USB momenteel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan