Acer Aspire 1360

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
0
Hallo allen, ik heb een vraag over mijn Aspire 1360 :)o)

Ik ben namelijk niet te spreken over de snelheid van de laptop. Wanneer ik met bijv. software als AIDA32 of Everest kijk, zie ik bij processorsnelheid 800mhz. staan. Als ik in de BIOS kijk, staat daar 1.6ghz., en dit is ook zo als ik op het internet opzoek. Nou heb ik deze laptop 2e-hands gekregen, dus ik weet niet wat er voorheen mee is gebeurd. Is het mogelijk dat hij is 'ondergeclockt'???

Alvast bedankt,
Bas
 
Hoi,

Je bios zou het meest duidelijke/nauwkeurige zijn.
Daarnaast, zit daar nog de 512mb(orgineel)in?
Lopen er niet teveel programma's tegelijkertijd?
Hij heeft een schone instal??

etc
etc
 
Hoi,

Je bios zou het meest duidelijke/nauwkeurige zijn.
Daarnaast, zit daar nog de 512mb(orgineel)in?
Lopen er niet teveel programma's tegelijkertijd?
Hij heeft een schone instal??

etc
etc

Hallo frank,

De laptop is qua hardware nog volledig origineel, en hij is begonnen als een schone install, en was toen al traag.

Ik heb in de loop der tijd toch veel software voor randapparatuur geïnstalleerd (Nokia, Samsung), maar het opstarten van deze programma's heb ik uitgeschakeld, dit doe ik namelijk als ik ze nodig heb wel met de hand. Ik heb zonet met het programma Autoruns (Microsoft, http://www.sysinternals.com) nog enkele onnodige apps voor een oude printer verwijderd, maar ik heb verder niets kunnen vinden.

Wanneer ik de laptop normaal gebruik (DevC++ óf Paint.NET óf Google Chrome o.i.d) draaien er ong. 30 tot 35 processen, dit lijkt mij niet erg veel, of heb ik dit verkeerd. Het CPU-gebruik is tijdens het browsen ong. 30%, tijdens het programmeren ong. 40% en tijdens beeldbewerking 95-100%.

Bij het geheugengebruik staat gemiddeld 350 mb van de 1199 mb.

Hopelijk is dit genoeg informatie en komen we samen tot een goede conclusie/oplossing

[edit] De niet-actieve systeemprocessen schijnen veel CPU te verbruiken, in de taskmngr. staat meestal ong. 80

Ik zie wel een duidelijke piek in CPU-gebruik iedere keer als ik van tabblad wissel (Google Chrome) of als ik van applicatie wissel, maar dit is vrij normaal.

De traagheid treed vooral op wanneer ik bijv. door mijn bestanden blader, het maakt daarbij niet uit of het vanuit windows verkenner of vanuit een laden/opslaan scherm van bijv notepad++, devC++ of Paint.NET gebeurd. Ik heb de schijf al eens opgeruimd, gedefragmenteerd maar dat heeft ook niet geholpen.

Ook loopt een programma als het net opgestart is vaak vast, er komt dan in de titelbalk te staan '[naam v.d. app.]Reageert niet meer' [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan