Acer Aspire 1510 schakelt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijbox

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Ook ik ondervind hetzelfde probleem dat de Acer Aspire 1510 zich bij de opstart uitschakeld. Heb al een keer een geheel nieuwe versie van Windows XP home er op geinstalleerd dan deed de laptop het 14 dagen goed en begon de ellende bij het opstarten opnieuw. Graag tips hoe dit te verhelpen valt.
Groet, helpmijbox

Kun je m wel in veilige modus opstarten?

(direct na aanzetten meerdere malen op F8 drukken totdat je opstartscherm krijgt en daar voor veilige modus kiezen)

Kun je m wel in veilige modus opstarten?

(direct na aanzetten meerdere malen op F8 drukken totdat je opstartscherm krijgt en daar voor veilige modus kiezen)
Ja dat kan ik maar ook dan hoor je na een paar seconden een kleine klik in het apparaat en schakelt de laptop uit.

Lijkt wel een beveiliging; misschien is je fan kapot en schakelt hij daarom automatisch uit. Dat zou ook verklaren waarom hij iedere keer sneller uitschakelt, hij wordt eerder te warm. Hoor je de fan wel draaien als je m aanzet?

Acer Aspire 1510

Lijkt wel een beveiliging; misschien is je fan kapot en schakelt hij daarom automatisch uit. Dat zou ook verklaren waarom hij iedere keer sneller uitschakelt, hij wordt eerder te warm. Hoor je de fan wel draaien als je m aanzet?
Ja de pc is door Mycom uit elkaar gehaald, zij hebben nieuwe thermal paste toegepast op de cpu, toch is ook daardoor het euvel niet gewijzigd. Heb hem net sinds een dag aangezet, doet het 5 minuten in windows xp home en dan schakelt de Aspire weer uit. Wellicht moet die naar Acer in 's-Hertogenbosch.

Als je echt een klikkend of tikkend geluid hoort tijdens het opstarten, kan het het probleem ook aan de schijf liggen. Mischien een probleem met de head of is er sectorschade.

Weet je wat voor harde schijf er in zit? (je zou de schijf namelijk kunnen testen?

Als je echt een klikkend of tikkend geluid hoort tijdens het opstarten, kan het het probleem ook aan de schijf liggen. Mischien een probleem met de head of is er sectorschade.

Weet je wat voor harde schijf er in zit? (je zou de schijf namelijk kunnen testen?
Dank voor jullie meedenken. Inmiddels heb ik de Aspire toch maar door UPS laten ophalen en wordt de laptop in Acer Duitsland onderzocht, kost minimaal 41euro onderzoekskosten maar ja hij heeft 3 jaar geleden wel 1600 euro gekost.
Als zij mij vertellen wat het was dan laat ik het jullie op dit forum weten, groeten helpmijbox:thumb:

Succes!

Hou ons op de hoogte.

Inmiddels van Acer een schriftelijke opgave van de eventuele reparatiekosten, schrik niet, net even over de 400 euro!!! Naar zeggen van Acer moet er een nieuw moederbord in en twee nieuwe bevestigingen (links en rechts) van het beeldscherm aan het toetsenbord gedeelte. Aangezien je tegenwoordig al heel iets mooiers hebt voor circa 700 euro laat ik die reparatie maar zitten en moet dan 'enkel' 41 euro onderzoek- en verzendkosten via UPS betalen.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Groet helpmijbox

1,5 jaar oud dat is dan weer prima service van Acer.
Koop dus dit merk niet weer, want een moederbord wat al na 1.5 jaar defect is! wel heel erg snel.

Acer 1510

1,5 jaar oud dat is dan weer prima service van Acer.
Koop dus dit merk niet weer, want een moederbord wat al na 1.5 jaar defect is! wel heel erg snel.

Neen de Acer Aspire 1510 is inmiddels 3 jaar oud en valt dus buiten de Acer garantie.
Groet

Als bij een nieuw geinstalleerde XP de ACPI drivers voor een notebook vergeten worden, dan is er ook geen energie- en warmtebeheer en kan de notebook in no-time oververhitten en uitvallen. Ik zie dat hier een nieuwe installatie is uitgevoerd. Zijn alle benodigde moederbord drivers en met name deze ACPI drivers weer geinstalleerd?

Misschien IS je moederbord wel stuk, maar wie weet...

De vraag toch maar even gesplitst uit dat andere topic van iemand anders, én uit 2006.
Succes met je probleem verder. :)

Acer Aspire 1510

Inmiddels van Acer een schriftelijke opgave van de eventuele reparatiekosten, schrik niet, net even over de 400 euro!!! Naar zeggen van Acer moet er een nieuw moederbord in en twee nieuwe bevestigingen (links en rechts) van het beeldscherm aan het toetsenbord gedeelte. Aangezien je tegenwoordig al heel iets mooiers hebt voor circa 700 euro laat ik die reparatie maar zitten en moet dan 'enkel' 41 euro onderzoek- en verzendkosten via UPS betalen.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Groet helpmijbox

heb je al eens het toestel aangesloten zonder de batterij?
dus de batterij eruit halen... en laten werken via de stroomadapter...

heb je al eens het toestel aangesloten zonder de batterij?
dus de batterij eruit halen... en laten werken via de stroomadapter...

Ja, zonder positief resultaat, Acer zegt dat moederbord vervangen moet worden.

' tis omdat ik ook dit probleem had/heb... en deze nu al zo'n 2uur werkt op de manier die ik hierboven heb gepost... je kon maar eens proberen...

uiteraard zegt Acer dat het mobo dient te worden veranderd... is het makkelijkst... en je zou moeten ( zoals je ook zegt) " zot " zijn om voor een oud toestel nog 400€ herstellingskosten te betalen... voor " iets" meer hebben je een volledig nieuw toestel... met opnieuw betere specificatie's...

Ik zie geen reactie op mijn opmerking, niet van toepassing of niet gelezen misschien?

Ik zie geen reactie op mijn opmerking, niet van toepassing of niet gelezen misschien?

als je maar 5 minuten hebt ( bij mij geraakte je niet meer in Windows ... heb ook nieuwe koelpasta gedaan op de cpu en zelfs op de graka zat een soort "vilt" tss. ) dan is het moeilijk om drivers te installeren...

maar bij mij zijn ze in ieder geval geïnstalleerd...

de laptop is nog steeds niet uitgevallen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan