Acer Aspire 1703SM start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbremmers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Beste mensen,

Sinds 2,5 jaar heb ik een acer aspire 1703 SM. Al sinds ruim 1,5 jaar heb ik geregeld opstartproblemen. Ik moet de power knop diverse maken aan en uit zetten om te kunnen uiteindelijk met wat mazzel te kunnen opstarten. Ik kreeg dan wel meestal beeld met het standaard opstartscherm van Acer. In dat scherm staat dat je met F12 naar de bios kunt.
Dat lukt dan echter niet.

Sinds een week krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Scherm blijft zwart. Ik hoor wel even het zoemen van (ik denk) de harde schijf. Het lampje dat normaal brand bij hardeschijf activiteit blijft echter uit. Het enige wat gebeurt is dat het lampje van de CD-rom speler periodiek blijft knipperen.

Heb al geprobeerd om er een opstartcd in te stoppen maar datlevert geen resultaat op.

Heb tevens de harde schijf verwijderd en deze in mijn desktop pc gestopt waar bleek dat ik de harddisk gewoon kan lezen.

Tenslotte heb ik de geheugenstrip verwijderd en weer opnieuw geplaats.

Het lampje van de voeding brand gewoon.

Wie heeft een gouden tip? Ik had gehoopt toen ik de laptop kocht dat ik enkele jaren onder de pannen zou zijn............

Alvast vriendelijk bedankt!!!

Ik ben een gelijksoortig probleem tegengekomen met de Dell GX270 desktops op m'n werk. Ook deze moest je meerdere malen uit en aan zetten voordat je eindelijk beeld kreeg; geheugen, voeding en harde schijf bleken geen invloed te hebben. Dit probleem is uiteindelijk opgelost na contact met de support desk die ervoor zorgde dat het moederbord vervangen werd. Bij navraag bleek dat er een aantal diodes doorgebrand/opgeblazen waren. Dit aantal scheen met de tijd toe te nemen, iedere keer als je probeerde op te starten, met als resultaat dat de pc na een tijdje iedere vorm van dienst weigerde.

Mocht je handig zijn met de schroevendraaier kan je het moederbord zelf controleren, mits je geen garantie meer hebt natuurlijk.

Succes!

Bedankt voor je reactie,

Klinkt niet veelbelovend. Een moederbord voor een laptop die 3 jaar geleden 1700 euro kostte zal niet goedkoop zijn. Mocht dit echt het geval zijn dan zal ik de consumentenbond raadplegen om te horen in hoeverre het consumentenrecht nog iets voor mij kan betekenen.

Mvgr. Peter Bremmers

Opstartproblemen

Hallo,

Ik heb eenzelfde notebook en heb tevens hetzelfde probleem gehad.:confused:
Vaak is het een defecte geheugenmodule !!. Prik er nieuwe of goede gebruikte werkgeheugen in en je zult zien dat het weer werkt !:p

Aspire 1703SM

U kan proberen de bios te resetten de restknop bevindt zich onder de wifi kaart naast de twee groene ledjes, ik heb hier zo'n laptop gratis gekregen en starte ook niet meer op langs geen kanten!
Ik heb hem helemaal uiteen gehaald en alles nagezien tot ik ook ondervond dat er mogelijks een slechte communicatie is van de sneltoets vooraan de tweede van rechts.
Hier kan het euvel ook aan liggen!
Ik hoop dat je succes hebt met mijn eventuele oplossingen.
Als je trouwens een diagnose kaart aansluit op de parralelle poort zie je dat de pc telkens opnieuw zoekt naar iets want de postcodes herhalen zich telkens:shocked:.

Beste mensen,

Sinds 2,5 jaar heb ik een acer aspire 1703 SM. Al sinds ruim 1,5 jaar heb ik geregeld opstartproblemen. Ik moet de power knop diverse maken aan en uit zetten om te kunnen uiteindelijk met wat mazzel te kunnen opstarten. Ik kreeg dan wel meestal beeld met het standaard opstartscherm van Acer. In dat scherm staat dat je met F12 naar de bios kunt.
Dat lukt dan echter niet.

Sinds een week krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Scherm blijft zwart. Ik hoor wel even het zoemen van (ik denk) de harde schijf. Het lampje dat normaal brand bij hardeschijf activiteit blijft echter uit. Het enige wat gebeurt is dat het lampje van de CD-rom speler periodiek blijft knipperen.

Heb al geprobeerd om er een opstartcd in te stoppen maar datlevert geen resultaat op.

Heb tevens de harde schijf verwijderd en deze in mijn desktop pc gestopt waar bleek dat ik de harddisk gewoon kan lezen.

Tenslotte heb ik de geheugenstrip verwijderd en weer opnieuw geplaats.

Het lampje van de voeding brand gewoon.

Wie heeft een gouden tip? Ik had gehoopt toen ik de laptop kocht dat ik enkele jaren onder de pannen zou zijn............

Alvast vriendelijk bedankt!!!

U kan proberen de bios te resetten de restknop bevindt zich onder de wifi kaart naast de twee groene ledjes, ik heb hier zo'n laptop gratis gekregen en starte ook niet meer op langs geen kanten!
Ik heb hem helemaal uiteen gehaald en alles nagezien tot ik ook ondervond dat er mogelijks een slechte communicatie is van de sneltoets vooraan de tweede van rechts.
Hier kan het euvel ook aan liggen!
Ik hoop dat je succes hebt met mijn eventuele oplossingen.
Als je trouwens een diagnose kaart aansluit op de parralelle poort zie je dat de pc telkens opnieuw zoekt naar iets want de postcodes herhalen zich telkens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan