Acer aspire 3100 Problemen kortsluiting door bliksem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hoi, ik heb via school een acer aspire 3100 weten te regelen een half jaartje terug, wel een wat ouder ding, maar mooi om mee te beginnen vondt ik. Nu heeft ie het dus altijd goed gedaan, Prima zelfs! Alleen mijn moeder heeft met een natte doek mijn laptop schoongemaakt. het domste wat je kan doen dacht ik. Nou ja toen ging hij nog wel aan, haperde wel een beetje. een week later(gisteren) Bliksemde het heel erg. Ik had mijn laptop nog in het stopcontact zitten. Vanochtend wou ik hem aanzetten, Maar hij deed hellemaal niets, zwart scherm, processor start moeizaam op, en valt uit. Ik kreeg een stroomstootje. Het aan uit knopje ging aan zoals altijd. normaal gaat er dan naast dat knopje een andere knopje branden, die uit gaat als hij in slaapstand gaat etc. Ik dacht dat dat voor de processor was. Dit knopje gaat heel even aan (3 sec.) en dan valt hij uit... ik krijg geen beeld, de processor doet raar. Toetsenbord reageert niet(Capslock numlock etc reageerd niet, verder weet ik niet want hij is niet aangeweest) Het heeft gisteren nacht hier erg geonweert en gebliksemt, nou is hier in de buurt de bliksem ingeslagen. Toen ik verder keek, werdt de laptop 10x zo heet, En de stekker van de oplader was hellemaal zwart samen met het stopcontact zelf, verbrandt. Dezelfde avond sprong ook vanzelf de lampen boven de eettafel aan tijdens de bliksem!,
Ik zou graag willen weten wat ik er aan kan doen, of hij nog te reden is etc.

Ik zou het erg waarderen als ik iets van jullie hoor, met vriendelijke groet,
django theeuwes

Misschien dat een andere accu + oplader helpt, maar ik ben bang dat hij overleden is. Heb precies hetzelfde hier ook eens gehad met een Compaq laptop. Deed niks meer na een inslag. Voortaan de stekkers bij onweer eruit trekken, doen wij ook altijd.

Acer aspire 3100

Maar het is waarschijnlijk wel het geval dat het door de bliksem komt? Bedankt voor de snelle reacties!

Daar lijkt het allszins op als je stopcontact ook geblakerd is.

Vermoedelijk is het laadcircuit achter de dc jack doorgebrand. Wel te repareren, kosten liggen gemiddeld rond de 100 á 120 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan