Acer Aspire 3690 Zat Vista op maar wilde xp dus geef fout aan !!!!! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony84

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
7
Hey all

ik heb tijdje een laptop van acer aspire 3690 maar zat windows vista op dus ik kon er niet echt handig mee omgaan met programmas die ik wilde gebruiken dus deed ik windows xp er in hij laat die programma enzv en voor dat ik in de formateer stukje kom van xp geef hij een fout melding aan van net als op het plaatje


Wie zou mij hier bij kunne helpen dan zou ik egt blij zijn want ik wordt er niet goed van



Mvg Tony
 

Bijlagen

  • Afb017_1.jpg
    Afb017_1.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 41
staat vista er nog op.
 
neeh als ik het gewoon wil opstarten zonder cd dan zegt hij ctrl alt delete
 
Ziet ernaar uit dat je geen XP installatiecd gebruikt waar SP2 al in geïntegreerd is.

2 mogelijkheden:
1. Maak een XP installatieCD waarin SP2 al geïntegreerd is ('geslipstreamed'). Een handleiding kun je hier vinden, maar ook op Google.
2. Als 1 niet helpt, integreer dan ook nog de chipset-drivers in je XP cd.
In het .zip bestand staat een manier om dat te doen, om precies te zijn in paragraaf 8B van het Readme.txt bestand.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik snap er niks van heb je nog andere ideeen ??

Andere ideeën komen pas aan de orde als je alle gegeven tips geprobeerd hebt.

Het belang van de tips geef ik hier nog maar eens aan:
- Met een SP2 geïntegreerde installatiecd hoef je niet na afloop van de XP installatie SP2 meer te installeren.
- Zonder een SP2 geïntegreerde installatiecd kun je geen partitities van meer dan 136 GB maken tijdens de installatie van XP. Omdat de harde schijven steeds groter worden is dat een enorm voordeel.
- Met SP2 zijn een heleboel extra drivers beschikbaar beschikbaar. Daarmee heb je dus een betere kans om XP met jouw moederbord en andere pc-apparatuur werkend te krijgen.
- Met de moederbord-drivers van de fabrikant geïntegreerd heb je nóg meer kans dat XP werkend gemaakt kan worden met jouw moederbord.

Omdat de foutmelding op PCI.SYS betrekking heeft (PCI-bussen zijn onderdeel van je moederbord), lijkt het erop dat je moederbord met de door jou gebruikte XP installatiecd niet goed wordt ondersteund. Vandaar mijn advies om SP2 te integreren, en als het daarna nóg niet lukt direct de drivers van je laptop erbij te integreren.

Wat heb je al geprobeerd van mijn suggesties en waar loopt het mis?

Tijs.
 
Wat tijs bedoelt is het volgende,
Zie onderstaande link
http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html
Met het programma nlite kun je sp2 in xp slipstreamen. Bovendien heeft nlite nog veel meer voordelen.

Tip voor alle gebruikers die van vista naar xp willen.
Je computer pikt 't niet als je een ouder systeem na een nieuwer systeem wilt installeren.
Ook hiervoor zijn oplossingen te vinden op internet.

grts
 
Ik heb ook nog wel een andere manier om SP2 te integreren (=mijn eigen handleiding).

Ik ga er wel vanuit dat je een XP pc gebruikt om die SP2 geïntegreerde cd te maken. Dit is nl. niet getest onder Vista.

NB:
1. Hier wordt originele installatiesoftware gebruikt die hoort bij XP (Home of Professional), dus niet een zgn. Recovery cd of iets dergelijks.
2. Zorg er ook voor dat je een geldige CD-sleutel voor XP hebt, want die zul je bij de installatie van XP nodig hebben.

[Integratie SP2 in de installatiesoftware]
- Stop de XP installatiecd in de cd-lezer
- Sluit XP installatiesoftware als die start.
- Rechtsklik op de schijfletter van de cd-lezer in Mijn Computer, en kies Kopieren.
- Dubbelklik op de C: schijf, rechtsklik en kies Plakken.
- Zodra de kopieeractie klaar is de naam van de geplakte 'map' met installatiesoftware hernoemen (met de F2 toets) naar WinXPSP2
- Download Service Pack 2 voor XP via deze link, Kies Opslaan en kies voor lokatie om op te slaan de C:\ map. Dit bestand is ongeveer 250 MB groot.
- Integreer Service Pack 2 in de eerder gekopieerde installatiesoftware op deze manier, via Start --> Uitvoeren:
C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WinXPSP2

[Creeer een cd-image van de opstartbare XP met SP2 geintegreerd]
- Zodra klaar, download en installeer de trial versie van Isobuster via
http://www.isobuster.com/isobusterdownload.php
- Start ISObuster met de XP installatiecd in de cd-speler
- Selecteer de cd-speler met de XP installatiecd erin
- Klik op het Bootable CD item
- Rechtsklik op Microsoft Corporation.img en kies Extract Microsoft Corporation.img
- Sla dit bestand op als C:\cdboot.img
- Sluit Isobuster en deïnstalleer het pakket via Configuratiescherm --> Software
- Download CDIMAGE.EXE via http://www.thetechguide.com/downloads/cdimage.exe
en sla die op als C:\CDIMAGE.EXE
- Creeer een CD-image d.m.v. het volgende, uit te voeren via Start --> Uitvoeren:
C:\CDIMAGE.EXE -lWINXPSP2 -h -j1 -m -bc:\cdboot.img C:\WINXPSP2 C:\WINXPSP2.ISO

[Schrijf het hierboven gecreerde image naar cd. U kunt hier ook bijv. Nero voor gebruiken ipv. deze methode]
- Download burncdcc via: ftp://terabyteunlimited.com/burncdcc.zip, en klik op de Openen knop na afloop. Sleep burncdcc.exe naar de C:\ map.
- Open het programma via Start --> Uitvoeren:
C:\burncdcc.exe /f /d=0 /s=8 /i=C:\WINXPSP2.iso
Druk op de Start knop. Er zal om een beschrijfbare cd gevraagd worden. Stop die in je brander.

Je hebt na het branden een opstartbare XP installatiecd met Service Pack 2 daarin geïntegreerd

De links werken nog die in deze handleiding genoemd zijn. ;)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er stond erin van datje C:\WINXPSP2.iso dit moest branden
alleen ik heb een gewoon map staan waar achter dat iso niet staat
en moet ik deze bestanden eruit halen uit die map als ik ga branden
of moet ik die map plaatsen
 
Ik neem aan dat je mijn laatste instructie gevolgd hebt?

C:\CDIMAGE.EXE -lWINXPSP2 -h -j1 -m -bc:\cdboot.img C:\WINXPSP2 C:\WINXPSP2.ISO

Deze stap wel gezien? Er bestaat inderdaad een map C:\WINXPSP2, maar na uitvoer van bovengenoemd commando bestaat ook een WINXPSP2.ISO. Die staat in de hoofdmap van C:

Succes,

Tijs.
 
ik heb het echt niet kunne vinden, met welke programma moest ik die .iso voor elkaar krijgen dan want ik heb heel die leiding gevolgt ik heb nu in het map wat ik zij gewoon windows xp met sp2
 
Laatst bewerkt:
ik heb het echt niet kunne vinden, met welke programma moest ik die .iso voor elkaar krijgen dan want ik heb heel die leiding gevolgt ik heb nu in het map wat ik zij gewoon windows xp met sp2

[Creeer een cd-image van de opstartbare XP met SP2 geintegreerd]
- Zodra klaar, download en installeer de trial versie van Isobuster via
http://www.isobuster.com/isobusterdownload.php
- Start ISObuster met de XP installatiecd in de cd-speler
- Selecteer de cd-speler met de XP installatiecd erin
- Klik op het Bootable CD item
- Rechtsklik op Microsoft Corporation.img en kies Extract Microsoft Corporation.img
- Sla dit bestand op als C:\cdboot.img
- Sluit Isobuster en deïnstalleer het pakket via Configuratiescherm --> Software
- Download CDIMAGE.EXE via http://www.thetechguide.com/downloads/cdimage.exe
en sla die op als C:\CDIMAGE.EXE
- Creeer een CD-image d.m.v. het volgende, uit te voeren via Start --> Uitvoeren:
C:\CDIMAGE.EXE -lWINXPSP2 -h -j1 -m -bc:\cdboot.img C:\WINXPSP2 C:\WINXPSP2.ISO

Welke delen hiervan heb je uitgevoerd?
Even in kort bestek wat hierboven staat:
1. Haal d.m.v. Isobuster de opstartsector uit de originele installatiecd, en sla die op in de hoofdmap van C: onder met de naamgeving: cdboot.img
2. Haal CDIMAGE.EXE op van het Internet, en sla die op in de hoofdmap van C:
3. Creeer d.m.v. de aangegeven manier een .ISO bestand van de combinatie van de opgeslagen opstartsector en de XP installatiesoftware op C:\WINXPSP2
Als je ná deze stap geen .ISO in de hoofdmap van C: hebt, voer het aangegeven commando even iets anders uit, zodat je kunt zien of er eigenlijk een foutmelding optreedt, bijvoorbeeld omdat een benodigd (invoer-)bestand niet gevonden kan worden:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k C:\CDIMAGE.EXE -lWINXPSP2 -h -j1 -m -bc:\cdboot.img C:\WINXPSP2 C:\WINXPSP2.ISO

Daarna komt het stuk over het branden van de .ISO, maar jij zegt dat bij het uitvoeren van die brand-stappen er een melding komt dat de te branden .ISO niet gevonden kan worden?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gecontroleerd of dit een hardware probleem is? Download de ultimat boot cd van deze site: http://ubcd.sourceforge.net/download.html

Brand de cd en start vervolgens op van deze cd.

Om de harddisk te controleren.
druk je op "F2". vervolgens ga je 2 pagina's naar naar rechts en start je MHDD (hardisk controle programma) door op "F5" te drukken. als dit programma is opgestart druk je op "F2" om de harde schijf te detecteren. vervolgens "F4" om de controole te beginnen. druk op CTRL+Enter als daar om gevraagd wordt.

Om het geheugen te controleren zijn niet zoveel stappen nodig.
Start weer op van de boot cd. druk op "F1" en vervolgens op "F6". Het geheugen wordt nu gecontroleerd.


Misschien lijkt het een hoop gedoe als je het zo leest. maar het valt best mee. uiteraard kun je nog altijd vragen stellen.
 
Tikje offtopic:

Als je de grafische drivers van zo'n acer wilt installeren kan het zijn dat die niet willen aangezien het een acer "branded" kaart is.
Een getweakte driver is dan de uitkomst.
Heb vorige week een nagelnieuwe acer laptop voorzien van xp en middels de omega drivers kreeg ik de aanwezige geforce prima aan het werk :)
Meer info over de omega drivers vind je op http://www.omegadrivers.net
 
Klopt. Ik heb goede ervaringen met omega drivers. Het lijkt er op dat het updaten van drivers voor laptop video kaarten niet erg hoog op het prioriteiten lijstje van de fabrikanten staat. Omega komt wel regelmatig met nieuwere versies.
 
Help Help

Heey,

Me vriendin heeft ook een acer aspire 3690 (3694WLMi) zat ook (leuke) vista op werkt natuurlijk niet he.
dus d8 effe xp er op te knallen. nu heb ik 5 dingen waar een uitroep teken voor staan als ik bij hardware kijk. staat er het volgende
?! PCI Flash-geheugen
?! PCI Flash-geheugen
?! PCI Flash-geheugen
?! netwerk-controller
?! ethernet-controller

kan iemand mij vertellen welke drivers ik nu precies hier voor moet hebben. kom er echt helemaal niet meer uit:mad:
en beter als alles gewoon weer werkt internet en wireless

alvast super bedankt gasten

groetjes, kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan