Acer Aspire 4520 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een Acer Aspire 4520. Als ik op de start knop druk
gaat het lichtje voor een second aan en gaat het onmiddellijk weer uit en hij doet voor de rest niks meer.
Ik heb hem volledig gedemonteerd en alle onderdelen afzonderlijk getest. Volgens mij is er niks aan het RAM geheugen
want ik heb beide kaartjes afzonderlijk en in de beide sloten geprobeerd. De harde schijf lijkt mij wel nog in orde. Ik heb al een BIOS reset proberen uitvoeren maar hij reageert daar niet echt op, ik heb wel de voltage van de batterij gemeten en die is maar 2,6V in plaats van de 3V die zo'n batterij normaal moet geven.
Als ik op de startknop blijf drukken dan hoor ik een tikkend geluidje, er gaat dan stroom naar het moederbord en als ik hem daarna probeer op te starten
dan start hij wel op maar ik blijf een zwart scherm houden en de ventilator start ook wel mee maar valt kort daarna opnieuw stil. Als ik de computer laat aanstaan
valt hij na een tijdje wel uit. Waarschijnlijk komt dit doordat hij te warm krijgt omdat de ventilator niet draait.
Weten jullie soms wat hier de oorzaak zou van kunnen zijn ? Hij krijgt wel stroom want de batterij kan wel opgeladen worden dus de DC Jack is zeker niet defect.

Groetjes Koen :-)

Beste Koenie31,
had u daarvoor al problemen met virussen? Heeft u enige melding gehad bij u virusscanner? Hoor je ook geen BEEP-geluiden? Dan kunnen wij opzoeken wat het defecte onderdeel is.

Mvg,
Copchase

Het probleem is dat ik de voorgeschiedenis van de laptop niet ken. Ik heb hem zo gekregen dus ik weet niet wat er vroeger mee gebeurd is ... Ik hoor helemaal niks want hij start nu zelfs al niet meer op enkel wanneer ik op de powerknop druk flits het lichtje. Voo de rest is er geen teken van leven meer. Ik heb hem al proberen opstarten met batterij en zonder ... Harde reset ... niks helpt ....

Goedemorgen,

Heb je vraag even naar Laptop(of aankoop daarvan) geplaatst hoort daar wat beter thuis.Succes met je vraag

Als ik zo op google naar de specificaties kijk zie ik dat de videokaart een NVIDIA GeForce 7000M series is klopt dit?

Zoja, dan is de videokaart zeer hoogst waarschijnlijk de boosdoener.
Is namelijk een bekent probleem bij de NVIDIA GeForce 7000M & 8000M series. De videokaart wordt te warm en hierdoor gaan de soldeerpunten onder de videokaart loszitten waardoor het dus niet meer werkt.

Hallo

"Weten jullie soms wat hier de oorzaak zou van kunnen zijn ?"

Dit model laptop , en met deze symptomen....

Met 99.9% zekerheid --> een van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Door extreme/langdurige oververhitting zijn de soldeerverbindingen tussen het motherboard en de g.p.u. defekt (gescheurd).

Op regelmatige basis eens stofvrij maken had dit kunnen voorkomen , of had u toch zeker uitstel van executie gegeven.

Leesvoer:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-geen-beeld?highlight=laptop+stofvrij+maken

Peter

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips en inderdaad de GPU was de boosdoener. In de laptop was er bijna niks van stof aanwezig maar vermoedelijk door langdurige oververhitting en een té minimale koeling zullen hiervan de oorzaak zijn geweest.
Ook de BIOS was niet meer 100% in orde, de BIOS batterij is ondertussen vervangen want er was maar 2,6V ipv 3V. Na een paar grondige BIOS resets en het verwisselen van de processor kwam er uiteindelijk wel leven in de laptop.
De originele processor een AMD Athlon TK-53 werkte ook niet echt meer naar behoren en die is ondertussen vervangen door een AMD Turion TL-60, het moederbord is er voor geschikt en is opnieuw geïnstalleerd met een Windows 7 Pro.
Nogmaals bedankt voor alle tips & tricks!

Groetjes Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan