acer aspire 5310

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris25

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
hallo,

ik heb een tijdje geleden een aspire5310 gekocht met standaard vista basic op.
ik heb daar toen een backup dvd (2 dvd's) van gemaakt met die tool daarop staat.
daarna heb ik er windows xp home op installeert.
Nu wil ik er terug vista basic dus ik neem die 2 backup dvd's
die installeren goed maar na de boot krijg ik gewoon een zwart scherm en doet niets meer
enig idee wat er mis kan zijn ?

Een backup is niet hetzelfde als een volledige image en met een backup kan je niet je volledige vorige OS terug zetten.

Als je de recovery schijf nog hebt dan kan je de kooptoestand wel weer herstellen.

Zat geen recovery cd bij, ik heb die dvd's gemaakt met Empowering tool die daarop stond ben nu niet zeker als da ne backup was of recovery dvd

Sorry, kan je niet verder helpen, ik ben niet zo bekend met Acer notebooks.

Als je het met Erecovery had gedaan dan had het een herstel/recovery cd/DVD moeten zijn

yup met Erecovery gedaan maar ik weet wat het probleem is denk ik, toen ik XP installeerde moest ik in BIOS op IDE zetten omdat in vista op sata stond nu terug op sata gedaan zelfde probleem kan dat omdat die partitites ingesteld staan als ide ? want als ik heb sata zet vind de xp cd geen HD

Okay ik duim voor je :D

[edit]helemaal vergeten:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:[/edit]

da vraag is nu hoe kan ik onder die xp dat op sata zetten zodat ik een partitie kan maken,

Heb je tijdens het installeren van XP wel S-ATA drivers gebruikt want als je dat nu hebt gedaan hoef je hem niet meer terug op IDE te zetten

Nee,
Ik had in BIOS op IDE gezet en dan xp installeert vond toen driver ni,
ben nu momenteel aan het zoeken voor de HitachiHTS54 driver

Ik heb mij ook een acer notebook en ja er worden idd geen recovery dvd's bijgeleverd bij die acer producten en ik heb ze zelf ook moeten aanmaken. Met je acer recovery tool kan je back-ups en recovery's maken maar wanneer je vista er volledig af is denk ik niet dat je dat kan herstellen door je backups te installeren.
Wat er in plaats van recovery dvd's gebruiken ook kan is bij het opstarten op alt + f10 duwen maar dat kan ik niet meer met zekerheid zeggen dat dit nog zal lukken aangezien je xp hebt geinstalleerd... Acer heeft je vista voorgeinstalleerd en eer je die install er echt vanaf hebt gezwierd denk ik niet dat je dat kan herstellen behalve met een echte installatiedvd van vista :S
Maar ja probeer dan gewoon eens alt + f10 hé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan