Hallo heeft iemand ervaring met een website aanmaken

Op YouTube kun je geen video's van meer dan 50 Mb kwijt en omdat ik deze video's ook liever op één site wil samenbrengen, ook om de site zo compleet mogelijk te maken. Dus wie weet een eenvoudige website aanbieder waar installeren gewoon eenvoudig is ?
Hoe kom je erbij dat je geen video's van 50 Mb erop kan plaatsen? In theorie betekent dat dus dat video's niet langer duren dan plus minus een halve minuut of korter....
Nou, ik zie toch echt langere films hoor.

Verder kan je YouTube films prima embedden in je site.

Verder zijn er al websiteaanbieders genoemd in dit topic, en bestaan er nog 1.001 anderen van.

Video's van 50 MB wil je gewoon niet op je website. Die zul je toch echt ergens moeten neerzetten met een link. Als je bedenkt hoeveel ruimte je dan moet huren bij een hosting als je 10 filmpjes van 50 MB hebt, tel uit je winst, of te wel, je portemonnee is leeg.

Videoplatform als Vimeo, of AudiencePlayer of google eens, je zult zien dat er vele zijn.

10 filmpjes van 50 MB
500 MB valt tegenwoordig mee in deze tijd waarin hostingpakketten van 50 tot 100 GB vrij normaal zijn. Heb je een pakket van slechts een paar GB dan is het elders hosten wel aanbevolen. Houdt dan wel rekening mee dat er reclame bij de filmpjes zal komen.

Filmpjes worden via youtube gebufferd en er kan worden geschaald op kwaliteit én dus ook dataverkeer, maar via HTML wordt het op je website volledig gedownloadt. Dus met zelf hosten kan je iemands databundel aardig leegtrekken.

Het is natuurlijk ook afhankelijk in welke resolutie het filmpje op de site wordt gezet. Hierbij is het niet verstandig om 4K filmpjes erop te zetten, maar gewoon een voor een website geaccepteerde kwaliteit. Nu weet ik niet hoe dit precies gaan in Wordpress, maar ik neem aan dat daar ook een plugin voor bestaat. Zelf heb ik een Media add-on op mijn forum waar leden ook media kunnen uploaden (zelf heb ik daar ook het een en ander in staan). Wat dataopslag betreft valt het bij mij nog mee.

Een plug-in om video's te uploaden én te herschalen, zal niet eenvoudig zijn als plugin, als je dat bedoelt.

Daarvoor het je het toolpakket 'ffmpeg' nodig op de server, en veel hostingproviders hebben deze niet geïnstalleerd om dát het best een hoop resources kan kosten.

En ja, regelmatig gebruik ik 'ffmpeg' voor videoconversies. Super-tool!!

Terug
Bovenaan Onderaan