Acer aspire 5310

Status
Niet open voor verdere reacties.

powertje123

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo,

ik heb een laptop van een familielid gekregen die niet meer opstart.
Ze heeft geprobeerd om de fabrieks instellingen terug te zetten maar dat is schijnbaar niet gelukt.
Als ik op alt f10 druk bij het opstarten dan vraagt ie wat ik wil doen dat gaat allemaal goed maar daarna geeft ie aan dat "een ogenblik geduld" en dit duurt een eeuwigheid

Heeft ie mand tips hoe ik hem toch weer aan de praat kan krijgen.

Bvd Olaf

Is er nog garantie op de laptop of zijn er recovery dvd's aangemaakt?

hoi,

Er zijn geen recovery cd`s gemaakt en er zit ook geen gearantie meer op voor zo ver ik weet.

Na lang proberen en veel foutmeldingen heb ik hem dan toch eindelijk aan de gang gekregen,alleen is de laptop nu supertraag (dit was ie al) maar nu nog langzamer en hij crasht regelmatig updates installeren gaat ook niet makkelijk.
Ik heb ook al geprobeerd om de boel opnieuw de te installeren maar dan blijft ie hetzelfde
Het gaat om een Acer aspire 5310,
Vista Home Basic.
2 harde schijven met ongeveer 40 gb per schijf,
iets meer als 1 gb aan werkgeheugen.
Wat kan ik hier aan doen.

mvgr powertje123

Hoe heb je dan geprobeerd om alles opnieuw te installeren?

Door middel van een originele vista cd.
Zou het kunnen dat de hdd kapot is/gaat.
Hoe kan ik dit testen?
Nu is er weer wat nieuws ontstaan,nadat ik de updates wil binnen halen (wat hij niet doet )
zegt ie dat verkenner niet werkt heb ik wederom geprobeerd om de boel te installeren mbv de cd.
Hij start op van de cd geeft windows is loading files aan dit duurt eventjes dan gaat ie door totaan de groene balk wat heen en weer gaat en verder komt ie niet. Ik heb ook al geprobeerd om in veilige modus en de andere mogelijkheden wat ik heb om op te starten maar hij gaat niet verder tot het groene balkje met microsoft corporation eronder.
Denk dat ik hem maar terug geef en dat ze zich maar een nieuwe koopt

mvgr powertje

Laatst bewerkt:
Met de ultimate boot cd(google) kan je denk ik verschillende hardwarecomponenten testen alsook de harde schijf, ofwel was het hiren's boot cd/dvd.

Het zou inderdaad best kunnen dat de harde schijf zo goed als kapot is en nadat deze vervangen is alles terug goed werkt ;)

hallo,

Bedankt voor de tip over die ultimate boot cd,die kende ik nog niet ik ga hem es uitproberen.

Ik laat wel iets van me horen

Groet Powertje:thumb:

euhm Wat kan ik ermee eigenlijk.:eek:
Heb geen idee is er misschien een uitleg in het nederlands erover:thumb:

Groet powertje

Nou ik ben er achter en het blijkt toch mijn hdd dat kapot gaat /is nu knippert dat lampje ook niet meer op het toetsenbord.

Dan heb ik nu ff iets anders tussendoor kan daar elke hdd in of moet ie speciaal voor laptops zijn.

Mvgr Powertje:thumb:

Sorry voor de late reactie...

Voor zover ik weet zal je toch een laptop harde schijf moeten gaan zoeken, deze zijn dunner dan de harde schijven in desktops als ik me niet vergis.

hoi,

Ja die gedachte had ik ook al.
Dan is bij deze de vraag opgelost.

Bedankt voor je hulp Jelpot:thumb:

Groeten Powertje:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan