Acer Aspire 5520 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wandolala

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Acer Aspire 5520G Model ICW50
Intern geheugen:4.096 MB DDR2-SDRAM
AMD Turion Processor-kloksnelheid:2.000 MHz
Processor model:TL-60
Chipset moederbord:NVIDIA nForce 630M
Schijf Western Digital WD2500BEVS 5400 rpm SATA
Totale opslagcapaciteit:250 GB
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Modemsnelheid:
56 Kbit/s
Graphics adapter model:
GeForce 8600M GS

Bij het opstarten van de laptop kom ik niet in de BIOS, de aan/uitknop blijft knipperen.
De DVD-RW maakt een geluid alsof hij continue wil opstarten.

Ik kan vervolgens ook niet meer de laptop uitzetten dmv de aan/uit knop. :confused:De enige manier om de laptop uit te zetten is de accu verwijderen.

Ook het opstarten van de laptop zonder HD geeft geen BIOS.

Is hier sprake van een kapot moederbord, de harde schijf of is mogelijk de DVD-RW defect?

Ik wil nl niet investeren in allerlei nieuwe onderdelen om er vervolgens achter te komen dat het MB kapot is.

Alles eraf halen, batterij eruit en voeding eraf, powerswitch een aantal keren indrukken, met die toets ingedrukt de voeding er weer aanhangen, gebeurt er dan wat?

Geheugen eruit, HD eruit, accu eruit, DVD-RW eruit met ingedrukte powerswitch aangesloten op de voeding. Helaas pindakaas, powerswitch gaat knipperen, geen piepjes geen BIOS

Oef, klink (of juist niet) niet best, overigens kom je niet in de bios zonder geheugen erin maar biosbeeps zouden welkom zijn geweest.
Zal een keuze worden, wegbrengen voor reparatie of prijsopgave ervan of kliko.

Geheugen eruit, HD eruit, accu eruit, DVD-RW eruit met ingedrukte powerswitch aangesloten op de voeding. Helaas pindakaas, powerswitch gaat knipperen, geen piepjes geen BIOS

Hartelijk dank voor het advies. Ik denk dat ik nu voor 85% overtuigd ben, dat het de kliko wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan