Acer Aspire 5520 XP Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob4171

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo,

Voor ik mijn aspire 5520 bestel...
Waar zijn in vredesnaam die xp drivers te vinden die ook gewoon erop zijn geinstaleerd met vista
Kan ik misschien XP eroverheen instaleren?
En nee, ik kan niet veel wijzer worden uit de Acer-Site
Ook zit er een Geforce 8400 (128mb) videokaart in, moet ik daar ook een driver voor hebben?

Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet echt. Waarom zou je drivers willen vinden als je een nieuwe laptop koopt? De fabrikant levert het ding werkend bij je af, voorzien van álle drivers die nodig zijn.

Nee, XP kun je niet over Vista heenzetten. Wel kun je de harddisks formatteren en daarna XP installeren. Alle drivers dien je dan handmatig te verzamelen middels het W W W (Theoretisch misschien ook wel bij Acer)

Laatst bewerkt:
hey

bedankt voor je reactie
Ik wou een acer bestellen bij kijkshop
alleen er staat vista op
en ik kan niet zo goed opschieten met vista, de meeste games werken ook niet

Dan is het toch een kwestie van vaststellen op die site of, als je dat daar niet direct kun lezen, even bellen naar de fabrikant en vragen welke hardware er allemaal inzit. Dan weet je vooraf of je overal XP drivers voor zal kunnen gaan vinden.

Hallo,

Voor ik mijn aspire 5520 bestel...
Waar zijn in vredesnaam die xp drivers te vinden die ook gewoon erop zijn geinstaleerd met vista
Kan ik misschien XP eroverheen instaleren?
En nee, ik kan niet veel wijzer worden uit de Acer-Site
Ook zit er een Geforce 8400 (128mb) videokaart in, moet ik daar ook een driver voor hebben?

Bob,

Ik wil ook mijn Acer Aspire 5520 van die akelige Vista verlossen en XP installeren. Is het jou nog gelukt om alle drivers te verzamelen en heb je nog tips voor mij?

groet en dank.

(henkvanginkel@gmail.com)

hoi,

Ik zou je graag willen helpen...
Maar ik heb destijds een Aspire 5315 gekocht.
Wat ik heb gedaan is hierheen gegaan: http://soulpass.com/2007/11/10/inst...essional-sp2-on-acer-aspire-5315-2153-laptop/

Overgens op de site van Acer staan alleen maar Vista drivers
Als er vistax32xx64 staat zijn ze ook voor xp (met dank aan frankwannet die het aan mij doorgaf:thumb:)

Zo heb ik het gedaan.

Bob4171

Bedankt voor jouw reactie, maar inmiddels had ik het antwoord al gevonden. Wat Acer me in Nederland me niet wilde zeggen staat op hun Amerikaanse site duidelijk. Kijk maar:
http://www.acerpanam.com/synapse/forms/portal20.cfm?website=AcerPanAm.com/us&siteid=7293&areaid=7&formid=3394#results

Ook de verborgen partitie van Acer heb ik direct verwijderd. Ik heb nu (gelukkig) een echte XP machine. De Acer is trouwens - zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding - een hele goede machine.

hoi,

Ik zou je graag willen helpen...
Maar ik heb destijds een Aspire 5315 gekocht.
Wat ik heb gedaan is hierheen gegaan: http://soulpass.com/2007/11/10/inst...essional-sp2-on-acer-aspire-5315-2153-laptop/

Overgens op de site van Acer staan alleen maar Vista drivers
Als er vistax32xx64 staat zijn ze ook voor xp (met dank aan frankwannet die het aan mij doorgaf:thumb:)

Zo heb ik het gedaan.

Bob4171

bob,

Sorry voor het naar boven halen van dit topic.

Mcafee security (zit bij acer) haalde een trojan horse uit een van de downloads uit je link.. is het een echte? of hoort het bij het proces?

JE moet

Je moet Wel ene Nvida Geforch hebben om die laptop op te starten want als je dat niet hebt krijg je problemen.

Ik heb zelf Nvida Geforch maar die doet het goed hoor .

Je kunt het het beste naar Arnhem gaan daar heb je de goede . :)

Greetzz Luke

Je moet Wel ene Nvida Geforch hebben om die laptop op te starten want als je dat niet hebt krijg je problemen.

Je kunt het het beste naar Arnhem gaan daar heb je de goede . :)

Greetzz Luke
Ik begrijp voor geen meter wat je met je bericht bedoelt:
wát is een Nvidia Geforce / waartoe dient die om de laptop te starten ?
waar in Arnhem heeft men precies wát (de goede, wélke goede) en waar is die dan voor?

Ik snap je vraag niet echt. Waarom zou je drivers willen vinden als je een nieuwe laptop koopt? De fabrikant levert het ding werkend bij je af, voorzien van álle drivers die nodig zijn.

Nee, XP kun je niet over Vista heenzetten. Wel kun je de harddisks formatteren en daarna XP installeren. Alle drivers dien je dan handmatig te verzamelen middels het W W W (Theoretisch misschien ook wel bij Acer)

XP kun je overzetten naar Vista of anders snap ik je niet. hoor je moet op een bepaalde site kun je vragen om dat te doen. Maar dat kost je wel geld en je hebt wel een Nivdia Geforce 520mb of 128mb als je dat niet hebt moet je andere Videokaart in zetten of een Voeding kopen.

Ik kan helaas maar 1 conclusie trekken: je weet absoluut niet waarover je het hebt, óf ik ben hartstikke gek.

hey

bedankt voor je reactie
Ik wou een acer bestellen bij kijkshop
alleen er staat vista op
en ik kan niet zo goed opschieten met vista, de meeste games werken ook niet

Waar wil je de laptop voor gebruiken games????/:confused:

Dat zou ik niet doen 128mb zei je nou daar kun je beter geen games mee doen bestel dan een andere bijvoorbeeld een Acer Geforce met 60gb hardeschijf en 60gb geheugen kost wel wat meer maar ik heb ze in aanbieding .

Apple 15,1inch

Ik heb destijd een Apple 15,1 inch gekocht maar wat ik raar vond :confused::confused:
Er staat vista op maar op een apple kan toch geen vista staan ik heb een foto dan staat er nog geen vista op maar toen ik heb opstarte stond er vista op wie kan me helpen:confused::confused:

Foto:
Apple%20MacBook.jpg

Je kunt het het beste naar Arnhem gaan daar heb je de goede

Greetzz Luke
Ok, ik ben gek en dús mag ik gekke dingen zeggen.

KIetskoek, want als je geen Geforce driver voorhanden hebt tijdens de installatie wordt simpelweg de standaard Microsoft Vikeo Adapter geïnstalleerd. Dit resulteert in een scherm met walgelijke kleuren en een vreselijke lage resolutie, maar je hebt absoluut géén Geforce drivers nodig om op een laptop Windows XP of Vista geïnstalleerd te krijgen. Dat kan en mag daarná ook.

Waar sláát het op, wat bedoel je er mee? Ik heb een Ati maar die doet het goed hoor. So what? Wat heeft TS eraan?

Waar sláát het op? Ik denk dat je het beste naar Nijmegen kunt gaan, daar heb je de goede

Kortom, je doet een aantal "vreemde" nergens op slaande / geen steekhoudende uitspraken, maar goed, ik ben gek dus daarom kan ik dit schrijven.

Laatst bewerkt:
hoi,

IAls er vistax32xx64 staat zijn ze ook voor xp (met dank aan frankwannet die het aan mij doorgaf:thumb:)

Zo heb ik het gedaan.

Bob4171

euuuh

volgens mij stond daar dan ook xp tussengetypt.
dus wat je nu zegt klopt niet helemaal....;)

anders gaat men nog denken dat ik gezegd heb dat vista drivers ook voor xp zijn....

Laatst bewerkt:
't is best wel lachen, de wartaal die die kerel uitslaat.
Alleen bedoelt hij het nog serieus ook...

Maar is het oorspronkelijke probleem nou opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan