Acer Aspire 5520G start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haagsgitaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Hallo allemaal,

Sinds een maand of 4 draai ik Windows 7 op mijn Acer Aspire 5520G lapotop (uit 2008).
Helaas is de laptop maandag vastgelopen. Kreeg een blauw scherm bij het opstarten met "stop" en een aantal cijfers erachter. Dinsdag deed hij het weer en heb toen de belangrijkste documenten en foto's eraf gehaald en hierna de computer via een scan van symatech (dacht ik) gescand. Deze scan gaf aan dat er problemen zijn met de AMD. Omdat hij het weer deed, heb ik de laptop geformatteerd en windows 7 er opnieuw opgezet. Verder heb ik via de Acer site een update gedownload en is de video / grafische kaart geupdated.
Maar jullie voelen hem al hangen... hij start weer niet op. Ook de Windows cd pakt hij niet. Weet iemand hoe ik weer in de laptop kom en de problemen op kan lossen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

problemen met de amd

amd is een merknaam geen onderdeel
wat is het precies de cpu of gpu

ow ok

cpu: processor
gpu: grafice kaart

Ow dacht dat het dus de processor was omdat hij AMD aangaf.
Hij staat nu op een externe monitor (met windows cd erin), waar ik wel beeld heb, maar hij wil nog steeds niet opstarten. Hij is nu het geheugen aan het testen.
Kan je grafische kaart eruit halen of zit deze op het moederbord?

Zoals je al kon lezen weet ik er weinig van.. Hij is nu met systeemherstel bezig. Hopelijk doet hij het hierna weer. In ieder geval heel erg bedankt voor je reacties!

Hallo Haagsgitaatje,

Ik kan bijna zeker zeggen dat dit NIET softwarematig is. Het terugzetten van het systeem heeft geen zin. De grafische unit zit inderdaad op het moederbord en is dus niet apart te vervangen.
Aangeraden is zodra je een blauw scherm krijgt, het programmatje Bluescreen view te installeren. Post hier vervolgens alle recente errors van het lijstje.

Mocht je een cdtje gebruiken moet je de boot order of boot sequence veranderen dat de CD-rom eerder opstart dan de harde schijf. Dit komt wel als je het nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan