Acer Aspire 5520G valt om de 2 sec aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
70
Beste helpmijers,

Na een nieuwe koeler geplaatst te hebben, werkte mijn laptop een tijdje naar behoren. Echter, vanmorgen sprong hij ineens uit. Laptop weer open gemaakt, stofvrij gemaakt (zat uberhoupt geen stof in) en weer aangezet (met netstroom adapter eraan). Sinds dien valt hij om de 2 seconden uit, om zich vervolgens herstellend aan te zetten en weer uit te vallen. Dit gaat door tot ik de netstroomadapter er uit haal en de accu eruit haal. Zonder accu doet hij dit ook, zonder netstroomadapter ook en zonder harde schijf ook.

Ik heb momenteel zowel adapter als accu eruit gehaald en ik vroeg me af of jullie weten waar aan het kan liggen. Zou het aan het moederbord of het RAM geheugen liggen? Of kan de accu alsnog defect zijn als hij zich ook zonder accu uitschakeld (op netstroom)?
 
Beste helpmijers,

Zou het aan het moederbord of het RAM geheugen liggen? Of kan de accu alsnog defect zijn als hij zich ook zonder accu uitschakeld (op netstroom)?

Dat is natuurlijk mogelijk.

Draait de (processorkoeler wel ?
Het klinkt mij als een te hete toestand in je machine.
Dus eerst dat controleren, en gelijk de geleidingspasta onder je processor vernieuwen.
 
Alle koelers, zowel processor als case cooler, draaien gewoon. Omdat mijn vorige probleem door een te hete toestand kwam heb ik dat allemaal weten te vernieuwen. Het komt dus zeker niet door oververhitting...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat moeilijk als ik niet eens tijdens het opstarten in de POST fase kom he... Het beeldscherm gaat niet eens aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Indien je de thermisch geleidende pasta tussen c.p.u./g.p.u. en chipset reeds hebt vernieuwd , het koelvlak korrekt hebt teruggeplaatst en de voorziene ventilatoren draaien korrekt , met nog steeds uitvallen als symptoom....

Dan is ofwel de chipset defekt , of de soldeerverbindigen tusen deze i.c.'s en het motherboard .(i.c.'s worden warm, zetten uit , met slechte of geen verbinding tot gevolg).

Indien deze niet defekt (weet je niet op voorhand) zijn zou je kunnen proberen om deze opnieuw te solderen "reflow" .

Hierin dien je wel de nodige ervaring te hebben , of laten uitvoeren door iemand met ervaring.

Volgens mij zal de laptop niet opstarten met en kortgesloten (defekte) batterij.

Idem met defekt geheugen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
@Msnguy:Ik heb de berichten van je aangepast.Het is niet nodig om bij iedere reactie de quoteknop te gebruiken.Gebruik de knop:reageer op vraag.

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan