Acer Aspire 5535 Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik heb hier een laptop staan namelijk de Acer Aspire 5535.

De laptop heeft een vervelend probleem... Als ik em aanzet valt ie binnen 10 seconde weer uit(soms zelfs 3-5 seconde).
De onderdelen zelf zijn foutloos.. de CPU RAM en HDD zijn ook in een andere laptop getest en zijn dus gewoon werkend...

De oorzaken die ik ken van soortgelijke problemen zijn:
- Soldeerpunten onder GPU niet meer goed
- DC Plug niet goed

Nou zou ik willen weten of hier een bekende oplossing voor is?
Zoja dan hoor ik het heel graag!
Zoniet zijn suggesties altijd welkom.

Hoe lang kan de laptop op batterij werken, en zit die überhaupt in? Indien de laptop nog minimaal 5 minuten op accu kan werken dan zal ik verwachten dat de voeding goed is.
Indien het probleem bij koude laptop ook optreedt dan zal het geen primaire hitteprobleem zijn. Slechte soldeerpunten zijn op de ander kant vaak het gevolg van teveel stof in de laptop. Oplossing: je kan het moederbord opnieuw laten solderen, dat wordt reflowen genoemd. Maar dat is niet goedkoop.

De batterij gaat nog zeker een half uur mee...
Ik dacht altijd dat slechte soldeerpunten het gevolg waren van hitte problemen, maargoed...

Een reflow heeft ie gistere avond nadat deze topic had gepost gehad, maar helaas nogsteeds hetzelfde probleem.

Note: Dit was ik vergete bij de originele post te zetten, De FAN draait om een of andere reden op volle toeren zodra de laptop aangezet wordt(was eerst niet zo)

Indien reflowen niet heeft geholpen (hoe heb je dat trouwens gedaan?) en de FAN op vol vermogen draait, dan vrees ik voor een hardware probleem. zit er misschien een AMD processor op?

De Reflow is gedaan met behulp van een zogenoemde "Heat Gun".
Er zit inderdaad een AMD processor op.

Wat mij wel was opgevallen is dat er 2 AMD chips op zitten, 1 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant, is dit bedoeld voor Dual GPU of is de 2de chip ergens anders voor?

Met een heat gun kan je geen reflow doen. Dat doe je in een bad met soldeertin. Ik vrees het ergste voor je bord. Met een heat gun duurt de hitte transfer te lang, met als gevolg dat de componenten aan oververhitting dood gaan. Ik hoop dat ik niet gelijk heb. Geen idee waarvor de AMD chips zijn, maar ik vrees dat die aan de onderkant nu kapot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan