crazyputje
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jan 2009
hallo,
een paar dagen geleden is mijn laptop (Acer aspire 5536) vastgelopen. (ik kreeg een bluescreen error)
ik dacht dat na een reboot het wel zou werken maar tevergeefs.
ik kreeg steeds de melding "operation system not found".
Dus ik dacht ik steek de Windows vista recovery cd er in.
ik deed de startup repair en alles leek te werken, tot dat ik probeerde in te loggen.
ik kon nog inloggen maar ik kreeg eerst geen bureaublad, alleen een scherm met mijn pijltje van de muis. ik deed ctrl+dell en opende explorer.exe handmatig. dit werkte,
maar op mijn bureaublad stond geen enkel pictogram buiten dat van de prullenbak.
ik probeerde wat bestanden en programma's te openen maar niets werkte.
ik ging naar "computer" en tot mijn verbazing was de onzichtbare partitie "PQSERVICE " van acer de c geworden en "acer" was d geworden (acer was voor dit alles de c partitie)
help... niets werkt er nog (ik kan niet op internet, ik kan het configuratie scherm zelfs niet openen!)
hoe kan ik dit maken zonder dat ik een nieuwe laptop of os moet kopen?
dank bij voorbaat
een paar dagen geleden is mijn laptop (Acer aspire 5536) vastgelopen. (ik kreeg een bluescreen error)
ik dacht dat na een reboot het wel zou werken maar tevergeefs.
ik kreeg steeds de melding "operation system not found".
Dus ik dacht ik steek de Windows vista recovery cd er in.
ik deed de startup repair en alles leek te werken, tot dat ik probeerde in te loggen.
ik kon nog inloggen maar ik kreeg eerst geen bureaublad, alleen een scherm met mijn pijltje van de muis. ik deed ctrl+dell en opende explorer.exe handmatig. dit werkte,
maar op mijn bureaublad stond geen enkel pictogram buiten dat van de prullenbak.
ik probeerde wat bestanden en programma's te openen maar niets werkte.
ik ging naar "computer" en tot mijn verbazing was de onzichtbare partitie "PQSERVICE " van acer de c geworden en "acer" was d geworden (acer was voor dit alles de c partitie)
help... niets werkt er nog (ik kan niet op internet, ik kan het configuratie scherm zelfs niet openen!)
hoe kan ik dit maken zonder dat ik een nieuwe laptop of os moet kopen?
dank bij voorbaat