Acer aspire 5738 Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronneke1996

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

Ik heb een Acer aspire 5738 gekregen van een vriend, maar zonder hardeschijf een een kapot beeldscherm.
Ik heb een hardeschijf die er in past, en dus die heb ik er ook in gedaan.
Nu is het probleem dat het scherm kapot is. (zie afbeelding)
Ik heb ook al geprobeerd een ander beeldscherm aan te sluiten via HDMI en VGA.
Dit werkte ook niet.
Iemand een suggestie wat ik kan doen?

IMG_20120713_182937.jpg

Hmm... probeer eens Windows toets + P als je in Windows zit. Moet je wel even Windows op die HD installeren natuurlijk. Dan kom je namelijk aan je externe scherm.

Hallo

Ondanks het feit dat het t.f.t. paneel gebarsten is , zou je toch iets van beeldweergave moeten hebben.

Start deze laptop nog korrekt op ????

Geraak je nog in de b.i.o.s. meestal [F2] of [DEL] toets tijden de p.o.s.t. (opstarten laptop)

Je zou ook eens kunnen proberen d.m.v. een bootbare opstart c.d. of deze laptop voor de rest wel nog korrekt werkt.

Het t.f.t. paneel vervangen is niet echt moeilijk.

Blijkbaar bestaat dit model in l.e.d. backlight of convenventionele backlight c.c.f.l.

Een nieuw paneel kost meestal +/- 80€

Tijdens de "herstelfase" verwijder ik altijd de harddisk ... dit is zowat het meest fragiele onderdeel van een laptop.

l.e.d. paneel :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-15-...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item2ebe45dbf2

Peter

Ik zal eens proberen via een andere computer windows 7 erop te zetten en dan de hardeschijf weer in de laptop plaatsen.

Hallo

"Ik zal eens proberen via een andere computer windows 7 erop te zetten en dan de hardeschijf weer in de laptop plaatsen."

Zo goed als zeker zal dit NIET werken ---> te veel hardwareverschillen.

Zoals reeds eerder vermeld :

"Tijdens de "herstelfase" verwijder ik altijd de harddisk ... dit is zowat het meest fragiele onderdeel van een laptop."

Een harddisk in deze laptop is niet nodig om de beeldweergave van het t.f.t. paneel te controleren.

Je moet minimum de p.c. zien opstarten en eventueel in de b.i.o.s. geraken.

Peter

Ik heb geprobeerd windows 7 op de hardeschijf te zetten, en wat blijkt nu. De hardeschijf is kapot. Omdat ik de laptop gratis gekregen heb en genoeg opslag ruimte thuis heb laat ik hem nog wel even liggen en wacht ik tot ik een hardeschijf ontvang. Ik vind het nog iets te vroeg om een scherm en hardeschijf te kopen, want ik weet niet of er nog meer kapot is. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan