Acer Aspire 5738Z Wifiproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baveltje01

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
52
Eventjes een opsomming:
  • Acer Aspire 5738Z
  • Windows 7 Home Premium x86 (legetieme)
  • Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter
  • Drivers up to date (Gecontroleerd via www.acer.com)


Nu het echte werk :)



Hallo mensen,
ik heb al best lang mijn laptop, de Acer Aspire 5738Z.
Een maand geleden heb ik een Sitecom Homeplug gekregen, voor als ik boven moet studeren. Ik heb boven namelijk slecht bereik.

Nu heb ik al sinds 3 weken geen Wifiverbinding meer. Ik kan de netwerken wel vinden, maar hij geeft steeds een waarschuwingsteken bij de signaalsterkte onderaan in beeld. Ik heb alle drivers geupdate, maar hij doet het nog steeds niet. Ik mijn laptop eens mee naar de Mc Donald's genomen, maar daar krijg ik ook geen verbinding. Het ligt dus niet aan de routers.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Ik wil gewoon weer kunnen internetten via Wifi. Ik heb niets echt geks gedaan. Heel misschien (Weet ik niet zeker) heb ik een Windows Update uitgevoerd.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt :)
Groetjes,
Baveltje
 
Probeer al je wifi instellingen te resetten. (dus dat alle netwerken uit je lijst zijn). En dan pc opnieuw opstarten en nogmaals proberen. Het kan soms zijn dat er een lokaal IP probleem is (heb ik ook aantal keren gehad).
 
Er schiet me iets te binnen.
Ik heb laatst een static-ip adress gemaakt om sneller te kunnen downloaden via BitComet. Maar volgensmij had ik toen al de problemen.
Ik ga het eens proberen.
 
Zet eens een systeemherstelpunt terug met een datum dat alles nog ok was.

Uiteraard FN + F2? toets aangezet?
 
Als ik het zo goed lees worden de met Windows geleverde drivers gebruikt.
Ik raad je aan die te vervangen door specifieke drivers, zoals deze

PS: Het kan óók zijn dat je het Wifi knopje/schuifje/toetscombinatie uit hebt staan. Kijk ook daar nog eens goed naar!

Tijs.
 
Lol! Sorry!
Ik was op vakantie, maar ik ben nu weer terug.
Ik zal eens gaan kijken.
 
Als ik het zo goed lees worden de met Windows geleverde drivers gebruikt.
Ik raad je aan die te vervangen door specifieke drivers, zoals deze

PS: Het kan óók zijn dat je het Wifi knopje/schuifje/toetscombinatie uit hebt staan. Kijk ook daar nog eens goed naar!

Tijs.
Een vraagje:
euhh..
Hoe installeer ik die drivers :shocked:

Groetjes,
Baveltje.
 
Open de link die ik gaf.
Klik op het groene "Click for Download" vlakje (de eerste die je op de pagina tegenkomt).
Na downloaden (win7-10.0.0.45-whql.zip) het .zip bestand uitpakken (met bijv. Winrar of 7-zip etc.)
Start Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Zoek je Atheros apparaat op onder Netwerkadapters, rechtstklik erop en kies voor Driver bijwerken (of zoiets).
Geef aan dat je het allemaal zelf wilt doen (dus niet automatisch zoeken/downloaden en (later) dat je zelf wilt kiezen), en klik (zodra het Bladeren knopje knopje verschijnt) op het Bladeren knopje.
Blader naar de map waar je de driver had uitgepakt. Druk enkele malen OK etc.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan