Acer Aspire 5742 start niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvr1

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik heb een Acer Aspire 5742, en gebruik deze al anderhalf jaar, niet erg lang dus.
Echter zodra ik mijn laptop opstart krijg ik na het standaard "Acer" scherm het volgende te zien:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v12.2.0
Copyright (c) 2000-2009 Broadcom Corporation
Copyright (c) 1997-2000 Intel Corporation
all right reserved
PXE-E61: Media test failure, check cable
PCE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM
no bootable device --insert boot disk and press any key

Dit verscheen uit het niets. Ik heb de laptop niet laten vallen of andere rare dingen mee gedaan.
Ik kan nog wel in de BIOS, en ook daar staat er, onder het tabje "Boot" niks bij IDE1. Ik geloof dat dat de harde schijf o.i.d. is(?)
De BIOS ziet er als volgt uit:

1. IDE0: TOSHIBA MK6465GSX
2. IDE1:
3. USB FDD:
4. Network Boot : PIONEER DVD-RW DVRTD10RS
5. USB HDD:
6. USB CDROM:

Ik had de laatste tijd wel dat de laptop zo af en toe een "bluescreen" gaf, waarna hij in een soort van "boot loop" terecht kwam. De laptop startte dan op tot het Acer scherm, viel uit en startte weer op. Dit loste ik op door de batterij eruit te halen en de laptop eventjes met rust te laten.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, ik heb geprobeerd zo veel mogelijk informatie te geven, maar mocht er nog wat ontbreken hoor ik het graag.

Hij probeert op te starten vanaf je netwerk ( server ). Als je je bootvolgorde eens veranderd te beginnen met disk 1.
Vermoedelijk lukt het niet, omdat 0 je HDD is.
Niet geschoten is altijd mis.

Houdt ook in je achterhoofd dat je ( naar Nederlandse wetgeving ) je recht hebt op 2 jaar garantie.

Ik heb in de BIOS IDE1 op 1 gezet, maar helaas zonder resultaat.

Van die wetgeving wist ik niks af, in de boekjes staat 1 jaar garantie, daar zal ik dus even achteraan gaan.
Bedankt in ieder geval!

Oké bedankt, ik bel vanmiddag bol.com even en vraag wat zij er van vinden.

In ieder geval bedankt voor het reageren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan