Acer aspire 7520 doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Berichten
225
Hallo, mijn laptop (acer aspire 7520) doe sinds vandaag heel raar gister avond was er niks aan de hand en nu werkt niks meer en ik heb klassiek beeld (dat grijze) alleen het geluid doet het niet internet kan ik niks mee want hij wil niet eens zoeken dus ik dacht ik probeer systeemherstel alleen dat deed het ook al niet eigenlijk doet niks het gewoon. heeft iemand een oplossing, Alvast bedankt.
 
recover

Probeer eens de recovery discs die je erbij hebt gekregen (als je die nog hebt).
Het grijze beeld waar je het over hebt is mij even vreemd maar probeer eens een gewone monitor aan te sluiten op de achterkant van je laptop om te zien of deze het misschien wel goed doet (heeft waarschijnlijk een reboot nodig met de netwerkkabel erin).
Doet ie wel een opstart scherm laten zien?
 
Probeer eens de recovery discs die je erbij hebt gekregen (als je die nog hebt).
Het grijze beeld waar je het over hebt is mij even vreemd maar probeer eens een gewone monitor aan te sluiten op de achterkant van je laptop om te zien of deze het misschien wel goed doet (heeft waarschijnlijk een reboot nodig met de netwerkkabel erin).
Doet ie wel een opstart scherm laten zien?

Ik heb wel gewoon beeld (en vista) alleen menu start en taakbalk is gewoon in windows 98 enzo weergegeven en verder zo alles wel alleen ik heb er nooit cd's bij gekregen! ik heb ook gewoon draadloos netwerk maar muziek kan ie ook niet afspelen want hij zegt dat er geen luidspreker is aangelsloten (alvast bedankt voor snelle reactie)
 
oplossing?

ooowh... klik met de rechter muisknop op de grijze onderste balk en klik eigenschappen
klik menu start en selecteer de bovenste menu start (en waarschijnlijk is bij jou de onderste geselecteerd)
Klik met je rechter muisknop op het bureaublad en klik eigenschappen
klik op vormgeving en kies voor windows xp stijl

zo dat lost je grijze balk probleem op, nu nog je geluid

klik op start en rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen
ga naar tabblad hardware
Staat hier je geluidskaart met een geel uitroeptekentje? deze mist drivers!
download je driver voor je geluidskaart en installeer deze. Je pc moet dan waarschijnlijk opnieuw opstarten en voila, je hebt geluid.
 
Laatst bewerkt:
Die recovery dvd's heb je als het goed is zelf moeten maken.
Als je de aspire voor het eerst opstart en "af installeert" vraagt hij ook om een recovery backup te maken.(dit zijn 3 dvd's) Je kunt dit gewoon wegklikken, alleen heb je dan geen recovery meuk meer, zoals nu het geval is.

Doe eens op je startbalk rechter muisknop en alle tabjes doorspitten.
Staat hier nergen een weergave modus bij?? zoals klasieke weergave
 
jah die staan er wel bij maar ik kan niet meer op normaal (vista) ik heb alleen een scherm van klassiek en niks doet het! miss maar een nieuwe laptop?
 
jah die staan er wel bij maar ik kan niet meer op normaal (vista) ik heb alleen een scherm van klassiek en niks doet het! miss maar een nieuwe laptop?

ja is goed... lever die ouwe maar bij mij in want die is nog prima, moet alleen ff opnieuw windows op....
nee.. ik zou gewoon even de pc opnieuw windows op laten zetten, is veel goedkoper.
 
ja is goed... lever die ouwe maar bij mij in want die is nog prima, moet alleen ff opnieuw windows op....
nee.. ik zou gewoon even de pc opnieuw windows op laten zetten, is veel goedkoper.

Ok, bedankt voor alle hulp zal ik er xp,vista of 7 opzetten? :thumb:
 
xp

ik zou voor xp gaan. je zou win7 kunnen proberen om te kijken of die lekker loopt. vista zou ik even overslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan