Acer Aspire 7520G kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwen

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
191
Hallo,
Ik heb al lange tijd de Acer Aspire 7520G in de tas laten zitten omdat hij al 2 jaar kapot is, maar ik wil hem weer een nieuw leven inblazen. Op een dag crashte de laptop toen ik FIFA 11 voor het eerst begon te spelen. Nadat hij kapot was heb ik hem na laten kijken en het bleek een gecrashte GPU te zijn. Met een externe monitor bleef de laptop het op het een of andere manier het toch nog doen, maar op een gegeven moment was dat ook een dood end. Toen begon in de GPU te vervangen, maar dat bleek niets uit te halen. Vandaag heb ik gekeken of ik wel koelpasta op de GPU had gedaan en dat bleek niet zo te zijn, dus die heb ik er meteen uitgehaald. Toen ik de laptop weer aanzette bleef het scherm nog steeds zwart net als het altijd was geweest. Ook ging de laptop gewoon aan zo te horen naar het geluid, dat heeft hij ook altijd nog gedaan, maar er is nog steeds geen vooruitgang. Ik denk dat het het moederbord of processor is die het probleem veroorzaakt. De HDD doet het gewoon als ik die in mijn PC stop. Het zou eventueel ook nog het werkgeheugen kunnen zijn, maar ik kan dat niet met Memtestx86 testen omdat het geen beeld geeft, totaal niets. HELP MIJ!
 
Dat wordt wegbrengen of opsturen.
Er zijn genoeg bedrijven (in de buurt) die dat kunnen repareren.
MAAR!!!! let op.
Kijk goed waarbij ze aangesloten zijn in geval van problemen.
Zorg dat je precies weet wat het gaat kosten. Dit onderzoek kost ook geld, als je hem niet laat reparen. Anders is het een deel van de reparatie.
Misschien is het wel zo duur dat het niet loont, maar dat hoeft niet. voor 100-150€ kom je al een heel eind.
Maak uitgebreid foto's van de laptop voor dat je hem verstuurd.
Maak harde afspraken hoelang de reparatie mag duren.

Ik ben eens naar Revamp gegaan maar dat was een Ramp!
 
Misschien is de backlight van je scherm kapot, of zit er een connector los waardoor deze zwart beeld geeft.
Kun je na kijken door je laptop uit te zetten, de D ingedrukt te houden en dan de laptop weer aan te zetten. Geeft het beeld geen verschillende kleuren ligt, kun je nog altijd kijken
of het misschien ligt aan een losse connector, door je beeldscherm los te halen.. ( via youtube zijn er genoeg filmpjes hoe je dit moet doen).
 
Hallo

"Acer Aspire 7520G " met deze symptomen ---> door langdurige extreme oververhitting van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Alle laptops van dit model die ik al onder handen heb gehad , was de g.p.u. altijd op het motherboard gesoldeert.

" Toen begon in de GPU te vervangen, " --> blijkbaar heb jij een iets ander model met losse videokaart.

Deze videokaartjes zijn pikant van prijs.

Een "nieuw" motherboard voor deze laptop zal inderdaad al vlug 100 € of meer kosten ....

Persoonlijk vindt ik deze laptop deze kosten niet meer waard , en kun je beter uitkijken om een deftig 2e hands toestel te kopen voor die prijs.

Mocht je iemand kennen die de g.p.u. voor u kan refflowen , kun je op deze maniet deze laptop terug nieuw leven inblazen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan