Acer Aspire 7520G opladen via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex DNA

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Hoe kan ik er achter komen of m'n laptop geschikt is om opgeladen te worden via USB poort?
Acer Aspire 7520G met 2.0 USB

OK, maar hoe weet je dat (zeker)?
Proberen en wachten tot de USB toast is geworden; dat kan ook, ik bedoel; waar staat dat ergens?

Laatst bewerkt door een moderator:
USB is niet geschikt om stroom naar het moederbord te sturen om op te laden. Andersom wel, je kan prima je mobiel via de USB laten opladen.

D*mn, ik wil laptop in auto gebruiken en heb zo'n omvormer gekocht; Waeco pocketpower SI 102.
Werkt prima via de 220V adapter maar moet elk uur wel weer even 'stroom' naar de auto-accu laden omdat de Waeco inverter afslaat bij zo'n 10V accu-spanning.
Da's dus weer een hoop benzine voor wat stroom... :mad:

En eh..... laptop in de auto gebruiken kan heeeeeeel eenvoudig hoor:

Laptop Autoladers
Onderweg werken op de laptop zonder een beroep te doen op de accu? Dan heeft u een autolader nodig. Tijdens een autorit plugt u deze adapter in de sigarettenaansteker; vervolgens kunt u normaal de laptop gebruiken en wordt de accu ook nog opgeladen. Na uw autorit kunt u de laptop weer lange tijd draadloos gebruiken.

http://www.replacedirect.nl/cat/laptop/adapters-en-laders/autoladers.html

Vermoedde al dat een omvormer een omweg is.
Maar blijft dat alleen opladen tijdens rijden is, of dat ook gebruikt tijdens motor uitgeschakeld.

En welke is geschikt voor deze Aspire?

zoiets heb je dan nodig.

omvormer.jpg

GEWELDIG! Dat zou precies zijn wat ik bedoel. Zo'n inverter is toch een omweg; van 12V naar 220/230V en weer terug naar 19V (ofzo). Beide omvormers werden behoorlijk warm maar Waeco pocketpower SI 102 heeft interne fan.

Niet goedkoop zo'n oplossing maar verbaasd hoeveel vermogen zo'n Aspire nodig heeft met z'n multimediale fratsen. Echt, een 12V/35A auto-accu kan je binnen een uur weer opladen, ongelooflijk.

GEWELDIG! Dat zou precies zijn wat ik bedoel.

Met dank aan MrMusic. :thumb:

Alternatief is een 'reserve'-accu , maar die zijn ook niet gratis en blijken in de praktijk niet praktisch.

Je kunt veel van die fratsen toch uitschakelen ? Systeemconfiguratie - MSCONFIG - > Opstarten > overbodige programma's Uitvinken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan