Acer Aspire 7520G start niet meer op; HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne1219

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo!

Ik heb een acer aspire 7520G-503G50Mi laptop. De laptop was de laatste tijd erg sloom en schakelde zichzelf vaak in slaapstand omdat de laptop te warm werd. Nu heb ik windows er afgelopen weekend opnieuw opgezet via de vista cdrom (vista home premium). Dit is allemaal goed gegaan, vista stond er opnieuw op, alle bestanden waren eraf. Ik heb toen via en andere pc service pack 1 voor vista gedownload en die op mijn laptop geinstalleerd. Ook dit ging goed, computer meerdere malen opnieuw opgestart etc, ging allemaal vlekkeloos. Toen ben ik wat dingen gaan installeren. Dit ging niet al te best, de computer viel af en toe zomaar uit maar ik kon nog wel iedere keer opnieuw opstarten en dit verliep dan ook weer normaal. Later heb ik de computer via het normale afsluiten afgesloten. Het probleem is nu dat ik de computer nu niet meer aan krijg.

Als ik de powerknop indruk begint die met draaien(lampje gaat branden, je hoort opstartgeluidjes), na ong 5-10 seconden valt die echter weer uit(lampje gaat uit en je hoort een tik met een zo'n geluidje dat ie uitvalt). 2 seconden later begint die weer met draaien, 5-10 seconden later valt die weer uit. Zo blijft dit doorgaan tot de accu leeg is en die helemaal uitvalt. Tijdens dit 'proces' zie je op het scherm niks gebeuren. Er komt geen acer opstartscherm voordat ie weer uitvalt dus ik kan ook niet in de bios komen. Er komt ook geen windowsopstartscherm(die komt na het acer scherm), helemaal niks. Het scherm blijft zwart.

Ik heb al van alles geprobeerd.. ik heb de laptop al open gehad en het ventilatortje en alles schoongemaakt. Ik heb al geprobeerd om de windows cd-rom in de laptop te doen en dan op te starten maar voordat de cdrom kan opstarten valt de laptop alweer uit. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Garantie is net verlopen, en van wat ik gehoord heb ik de service bij het opsturen van je laptop bij acer niet echt goed.

bij voorbaat dank!

Typisch probleem van deze helaas waardeloze laptop.

Wegens oververhitting en i.v.m. onvoldoende koeling, is waarschijnlijk of je moederbord of je videochip overleden... (of allebei)

Grote kans dat één of meerdere chips op het moederbord verrot zijn (Video, Northbridge, Southbridge). Deze kan je laten repareren en/of vervangen, is een stuk goedkoper dan een compleet nieuw moederbord.

Ik kan je wel verder op weg helpen indien je wat informatie nodig hebt.

Je moet rekenen dat een dergelijke reparatie richting de €150,- loopt.

Ik heb een prima adres die 50,- euro rekent en ook nog op basis van no cure no pay

Oke, dat klinkt niet al te best.. Ik heb op internet een methode gelezen dat je je moederbord in de oven moet gaan doen om zo bepaalde dingen te hersolderen blabla, maar dat gaat me toch een beetje te ver.. Ik denk dat ik dan maar voor een compleet nieuwe laptop ga, ben dit ding zo zat.

Maar ik wil nog wel dat adresje voor €50,- proberen als laatste investering! Waar is dat?

Bedankt mrmusic! En de rest ook bedankt voor de snelle reacties!:thumb:

zelfde probleem met mijn acer 7520

Dag Berry,

ik heb ook hetzelfde probleem, kan je mij ook eens uw gegevens doorsturen
en denk je dat het zou lukken hiermee?

mvg

Ik heb een prima adres die 50,- euro rekent en ook nog op basis van no cure no pay

Kan je dit adresje ook even aan mij mailen? Heb namelijk hetzelfde probleem met een laptop van mijn zwager.
Wat zijn de ervaringen met dit adresje? Kunnen ze daar dit probleem ook daadwerkelijk oplossen?

Hoor het graag.

Bedankt mrmusic! En de rest ook bedankt voor de snelle reacties!:thumb:

Heb je je laptop al opgestuurd naar het adresje?? Wat zijn je bevindingen? Zijn de problemen opgelost.
Heb namelijk precies hetzelfde probleem met de laptop van mijn zwager...... :evil:

Origineel gepost door mrmusic
Ik heb een prima adres die 50,- euro rekent en ook nog op basis van no cure no pay.

Heb ook dezelfde probleem met mn Acer.. Mag ik de email adres...bij voorbaat dank!!!

hielp het?

Oke, dat klinkt niet al te best.. Ik heb op internet een methode gelezen dat je je moederbord in de oven moet gaan doen om zo bepaalde dingen te hersolderen blabla, maar dat gaat me toch een beetje te ver.. Ik denk dat ik dan maar voor een compleet nieuwe laptop ga, ben dit ding zo zat.

Maar ik wil nog wel dat adresje voor €50,- proberen als laatste investering! Waar is dat?

Beste Anne,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Acer laptop. Heb daar zeker 50 euro voor over als het helpt, al denk ook ik aan het kopen van een nieuwe laptop want de oververhitting komt wel erg vaak voor. Heeft het adresje voor jou uitkomst geboden, en zo ja, zou ik dat adres ook mogen weten?
Wendy.

Als je dan toch bezig bent....

Heb je voor mij ook dit adres? Het is het proberen in ieder geval waard.

Graag hoor ik van je.

Groet Paula

opstartproblemen Acre Aspire 7520

Hallo

Als ik de powerknop indruk begint die met draaien(lampje gaat branden, je hoort opstartgeluidjes), na ong 5-10 seconden valt die echter weer uit(lampje gaat uit en je hoort een tik met een zo'n geluidje dat ie uitvalt). 2 seconden later begint die weer met draaien, 5-10 seconden later valt die weer uit. Zo blijft dit doorgaan tot de accu leeg is en die helemaal uitvalt. Tijdens dit 'proces' zie je op het scherm niks gebeuren. Er komt geen acer opstartscherm voordat ie weer uitvalt dus ik kan ook niet in de bios komen. Er komt ook geen windowsopstartscherm(die komt na het acer scherm), helemaal niks. Het scherm blijft zwart.

Ik heb al van alles geprobeerd.. ik heb de laptop al open gehad en het ventilatortje en alles schoongemaakt. Ik heb al geprobeerd om de windows cd-rom in de laptop te doen en dan op te starten maar voordat de cdrom kan opstarten valt de laptop alweer uit. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Garantie is net verlopen, en van wat ik gehoord heb ik de service bij het opsturen van je laptop bij acer niet echt goed.

bij voorbaat dank![/QUOTE]

Heb hieronder gelezen dat er een adres is waar ik hem naar toe kan sturen en zou daar ook graag voor in aanmerking willen komen.

mvg, Ansem van Zwam

Laatst bewerkt:
haha +/- 8 mensen met hetzelfde probleem:eek:
niet zo goed van acer:evil:

@Ansem van Zwam
Wat is de leeftijd van je laptop ?
Ik vraag dit, omdat je nl. 2 jaar garantie hebt in plaats van een, wat de verkoper je vertelt.:o

Hierop inhakend

Ook ik ben de ongelukkige bezitter van een Acer Aspire 7520. Eerst stopte de DVD-speler er mee. Eens in de zoveel tijd wordt dat ding nog even herkent en vervolgens wordt hij niet meer gevonden, doch terzijde.

Nu heb ik inderdaad het probleem dat hij helemaal niets meer doet. Hij werd inderdaad al steeds heet en ik heb hem net eens opgeschroefd en alles voelde heel heet aan. Ook nu na het afkoelen een zwart scherm en er lijkt helemaal niets op te starten.

Ik heb eens gekeken hoe het zit met garantie. Ik heb hem via de BCC en de bon ligt toevallig net bij de boekhouder. Ik weet in elk geval dat hij tegen de twee jaar oud is. Als ik de verhalen over de service van Acer lees, stemt dat me niet erg hoopvol. Daarom zou ik graag willen weten of anderen het zojuist genoemde adresje al geprobeerd hebben? Is het echt waar dat dit probleem voor 50 euro verholpen kan worden? Dan zou ik ook heel graag dit adres willen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan