acer aspire 7720G doet niks meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
mijn laptop net opnieuw geinstalleerd en draaide goed.
echter na een bios flash wilde deze niet meer afsluiten
de aan en uitknop ingedrukt houden werkte ook niet
dus heb ik de accu eruit gehaald, echter deze bleef draaien omdat het laadsnoer er ook nog in zat. na deze eruit gehaald te hebben ging hij echt uit.
De accu erin gedaan deze is vol en net 1 maand oud maar de laptop doet helemaal niks meer.
Wat is er nu aan de hand. het flashen ging op zich goed. had de juiste bios opgehaald van de acer site o dit type laptop. van versie 1.29 naar 1.45.

Is het moederbord nu stuk. want het lampje van het laden doet ook helemaal niks zodra je de stekker erin doet.

Hopelijk heb je de voorwaarden gelezen, aangezien een bios update nooit geheel risicoloos is.

Flashing the wrong BIOS can cause harm to the system. Acer recommends that you should only upgrade your firmware/drivers if you have been instructed to do so by an Acer Customer Care representative. By using these firmware/drivers you agree to accept the possibility of product failure.

Zonder nou de wijsneus uit te hangen, vraag ik me vaak af waarom men het bios update terwijl de machine goed functioneert.

Maar goed, heb je het updateproces wel de tijd gegeven, want uitschakelen forceren, of andere dingen doen terwijl je daarmee bezig bent, doet jou bioschip beschadigen. In dat geval heb ik slecht nieuws, of een nieuw moederbord, of de chip vervangen.
Als je daar geen ervaring mee hebt, kun je het vergeten.

Wat je zou kunnen proberen, demonteer hem en zoek uit of er een demontabele systeembatterij inzit, om te proberen je bios te resetten.

voor de duidelijkheid het was geen foute flash. deze is van de orginele ACER site voor dit type dus dat kan het niet geweest zijn.

De batterij zit vast gesoldeerd. dus dat is ook niet 123 gedaan.

Ondanks dat hij van de acer website afkomt, wil het niet zeggen dat je het op hun kan verhalen..

daar gaat het hier helemaal niet om. hij doet het niet en daar wil ik een oplossing voor.

als je slim bent, brand je even een CD'tje met een nieuwe bios (.ROM) en stop je die in je laptop, en zet em opnieuw aan. de meeste laptops hebben tegenwoordig op die manier de mogelijkheid om het bios opnieuw te installeren.

als je slim bent, brand je even een CD'tje met een nieuwe bios (.ROM) en stop je die in je laptop, en zet em opnieuw aan. de meeste laptops hebben tegenwoordig op die manier de mogelijkheid om het bios opnieuw te installeren.

Dat gaat dus niet want hij doet helemaal niks, geen stroom geen ledje die brand, dus kan je hem ook niet opstarten he.

Klinkt gek he, maar ik denk dan niet dat het probleem door een foutief geflashed bios komt...
Want ookal is het bios foutief geflashed, dan moet ie alsnog aankunnen... Of wel een melding geven (CMOS Checksum Bad) of zwart scherm. In het tweede geval gaat de diskette (eventueel aanwezig) vragen om ROM, in eerste geval doet hij dat ook, maar krijg je het te zien dat je een disk moet invoeren... Hmmm, even denken..

Klinkt gek he, maar ik denk dan niet dat het probleem door een foutief geflashed bios komt...
Want ookal is het bios foutief geflashed, dan moet ie alsnog aankunnen... Of wel een melding geven (CMOS Checksum Bad) of zwart scherm. In het tweede geval gaat de diskette (eventueel aanwezig) vragen om ROM, in eerste geval doet hij dat ook, maar krijg je het te zien dat je een disk moet invoeren... Hmmm, even denken..

Het betreft een LAPTOP. geen diskette dus. wel dvd blue Ray station.
Het gekke is dat het net lijkt of hij totaal geen stroom meer krijgt. terwijl alles draaide
voor ik de accu en laad snoer eruit trok.

Ik heb de laptop naar Acer op laten sturen.
Moederbord is defect en word vernieuwd.

Bedankt voor alle antwoorden.

Gr, Arno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan