acer aspire 7741

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hallo

op zich een prima laptop maar hij heeft iets vervelends.
Als ik in de browser klik op iets downloaden zit er lijkt het wel een soort vertraging in. Na een tijdje werkt alles weer snel.'
Dit geldt ook voor programma's starten. de eerste keer na de boot duurt alles vervelend lang. Net zo'n diesel die op moet warmen.

Betreft toch een i5 processor met 4GB intern, en moet toch presteren. Kan ik iets doen aan instellingen? Ik heb alle toeters en bellen van Windows al uitgezet want ik hoef geen geanimeerde vensters en zo. gewoon klikken en werken vind ik genoeg.

wie kan mij informeren over bovenstaande?

Bob:thumb:

Kijk dan eens in CTRL +ALT + DEL welk process hier mogelijk voor verantwoordelijk is.

Gekeken en er draaien er volgens mij erg veel. Outlook is het grootste maar die heb ik op elke pc altijd openstaan.
Ik heb een afbeelding bijgevoegd van de processen. misschien ziet iemand de boosdoener staan. Ik heb deze laptop zo gekocht en geïnstalleerd dus mogelijk zit er nog behoorlijk wat fabrieksrotzooi op
processen.jpg

Start->uitvoeren->type "msconfig" (zonder aanhalingstekens) ->opstarten en kijk eens welke meuk mee opstart.
Uitvinken wat je niet nodig hebt.
Bij twijfel laten staan.
Dit snoept alles een deel van je geheugen af, terwijl je de meeste niet gelijk nodig hebt.
Je verwijderd hier niets mee.

dat heb ik al gedaan.
Ik zie wel zaken in mijn processen staan die ik niet direct kan thuis brengen. uitzetten is ook weer zoiets want ik weet niet of het essentieel is voor de laptop.

in principe staan alle processen en diensten die ik niet nodig heb al uit in ms-config:confused:

Ik heb de boosdoener gevonden.
betreft acer epower die de boel zo ophoudt.
Deze uitgezet en Windows het powermanagement gegeven.
Nu loopt alles op snelheid

Bedankt voor alle hulp:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan