Acer Aspire 7750 hangt constant vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lalicd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Berichten
1
Geachte mensen,

Ik heb al een paar jaar een Acer Aspire 7750 laptop en hij werkte al deze jaren eigenlijk zonder problemen. Heb hem wel een keer opgestuurd omdat mijn laptop vaak zonder pardon uitviel, gelukkig is dat nu ook verholpen. Nu heb ik een ander probleem die mij steeds meer en meer op mijn zenuwen werkt.

Als ik mijn laptop opstart, start deze gewoon zonder problemen op. Nadat hij volledig is opgestart, start ik meestal youtube en facebook om daarop even te gaan kijken. Na ongeveer 5 minuten hangt mijn hele laptop vast en duurt het circa 1 á 2 minuten voordat ik weer iets kan aanklikken (soms kan ik mijn muis ook niet bewegen). Dus nu mijn laptop het weer doet, ga ik weer verder aan de slag. Soms duurt het 5, 10 of 20 minuten dat deze het gewoon perfect werkt, maar dan op een gegeven moment hangt die weer zonder pardon vast. Mijn laptop word niet warm, want heb toevallig twee weken geleden nieuwe koelpasta erop gezet. Ik heb hier nu al ongeveer een half jaar last van, maar nu is dan echt het moment dat ik hulp ga zoeken want zo kan ik niet verder. Dit probleem heb ik ook als ik een spel opstart. Ik moet wel zeggen dat mijn harde schijf was doorgebrand (?), althans dat zei mijn vader. Ik had dan ook een andere harde schijf tot mijn beschikking waar maar 70GB op stond. Geen nieuwe harde schijf gehaald want 70GB is voor mij genoeg, aangezien ik toch niet veel dingen download. Ik heb Windows 8 op mijn laptop en heb deze meer dan 2 keer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft gewoon.

Ik vraag mij dus af wat nou eigenlijk het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Mvg, Damir.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens het geheugen te testen (bijv. met Memtest86+ op Hiren's Boot CD).

Als er twee modules in de laptop geplaatst zijn, dan kun je ook nog kijken of het verschil maakt als je met slechts een module de laptop inschakelt.
 
Hallo Lalicd

Dit kan veel verschillende redenen hebben meestal is dit een malwareinfectie of wat tobias zegt problemen met het interne geheugen (RAM). Wat je eens kan proberen is om je systeem op te ruimen en te zorgen dat er geen virussen meer opstaan. Deze handleiding helpt je erdoor heen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan