Acer Aspire 8530 Beeld/Geluid/Internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorphion

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Berichten
56
Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik een Laptop (Acer Aspire 8530) gekocht bij de Makro. Het zag er mooi uit, maar het koste dan ook wat. Het bevat een uitstekende grafische kaart, een goede processor, 4GB werkgeheugen en een groot scherm. Uitstekend voor de laatste software en games.

Maar al vlak na de aankoop ontstonden er problemen met mijn laptop. Zonder dat er iets mee was gebeurd presteerde de laptop erg slecht. Een paar problemen waren:

1. Erg slechte internet verbinding.
Ik heb een goede ontvanger in mn laptop, alleen hij ontvangt erg slecht. Op plekken waar mn ipod en oude laptop 4 a 5 netwerken kunnen vinden, kan mijn laptop niks vinden. Vandaar dat ik een losse internet ontvanger erbij heb gekocht.

2. Slecht geluid en beeld.
Na 10 - 15 minuten nadat de computer is opgestart, werkt het geluid en beeld zeer slecht. Daarmee bedoel ik games en films zoals youtube, enz. Ook al speel ik de allerslechste, ongrafische spellen. Nog steeds speelt hij het schokkerig af en het geluid begint ontzettend te kraken. Ook bij youtube gebeurd dat, en het kan niet aan het internet liggen, omdat ik beschik over een goede verbinding. Ik kan dit wel oplossen door onder beide zijkanten een stapel boeken te leggen, zodat de computer goed wordt gefentileerd.

3. Ontzettend hete laptop + tikkend.schrapend geluid
Na 10 - 15 Minuten wordt de computer ook erg heet. Lang aanraken is haast onmogelijk. Dit geld alleen voor de achterkant. Hierbij is het ook haast ondraagelijk om de laptop op schoot te houden. Ook komt er een schrapend/tikkend geluid, dat waarschijnlijk uit de processor/koeling komt. Dit is ontzettend iriterend. Dit geluid onstaat al sinds het opstarten

Dit hierboven zijn de problemen die al na de aankoop meteen ontstonden. Dit maakt het haast onmogelijk om met de laptop te werken, hoewel het een erg dure aankoop was. Ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd, drivers opnieuw installeren. Echt alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Ook heb ik hem teruggestuurd naar Acer, maar die zei dat er niks aan de hand was. Dat kan misschien ook wel, als je de computer niet lang aanhebt.

Ik zou erg graag een paar hulpvolle reacties hebben, omdat dit erg vervelend is. Kan iemand met tips geven/helpen

Groeten,
Theodoor de Wit (zorphion@gmail.com)
 
Laatst bewerkt:
Als je nu al problemen hebt is er volgens mij maar 1 advies: zo snel mogelijk proberen om te ruilen voor een goede.
Lekkere service weer om te zeggen dat er niks mis mee is.
Succes !
 
Deze laptop is zoo slecht dat ik zelfs stukken beter werk op mn laptop van 3 jaar terug.
 
Probeer eens terug te gaan naarv de winkel, als zij het afschuiven op Acer ga je een beetje stennis staan schoppen in de zaak.

Kunnen ze niet tegen en dan sluiten ze misschien een deal met je ;)

Ik leef met je mee.

Suc6 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan