acer aspire 8530g start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rachid26

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Goeiedag,

Ik heb het volgende probleem.
Mijn laptop wilt niet meer opstarten.
De powerknop brand wel gewoon en als ik deze indruk brand het blauwe knopje bij de muis ook,
echter gaat deze na een paar seconden uit en start me laptop dus niet op.

Iemand een idee???

Bedankt alvast

Krijg je überhaupt iets te zien op het scherm? Kan je de BIOS nog benaderen?

goeiedag

nee hij valt al uit voordat ik beeld heb.
het is net of die net niet wil opstarten,je hoort hem ff en dan valt die helemaal uit,maar de powerlampje blijft gewoon branden

En had je hiervoor ook wel eens problemen? Misschien dat dat helpt in het zoeken van de oplossing.

Je kunt in ieder geval even dit proberen: stroomkabel eruit, accu uit de laptop en dan de aanknop 10 seconden indrukken. Vervolgens de accu er in en stroom er weer op.

Heb je al geprobeerd om zonder de accu (dus enkel netstroom) op te starten?

nee hiervoor geen problemen.
en dat heb ik al geprobeerd maar geen succes.

Dit wijst er meestal op dat de accu van de laptop kortsluiting veroorzaakt omdat deze simpelweg versleten en van Acer is (komt wel vaker voor). De laptop schakelt zichzelf uit omdat deze anders doorbrandt.

Haal de stroom eraf en haal de accu uit de laptop. Sluit vervolgens de laptop aan op netstroom en probeer hem nog een keer op te starten.

wat ook wel eens wil helpen is het RAM geheugen herinstalleren. Gewoon reepje voor reepje (denk dat er maar 1 in zit) opnieuw er in en uit doen. Let wel op dat als er nog garantie op zit dat het dan vervalt.

Laatst bewerkt:
Hallo

Hoe oud is deze laptop ??? (niet vermeld , maar cruciale info , zeker met deze symptomen..)

Indien reeds gedateerd ---> is deze regelmatig eens zuiver/stofvrij gemaakt ???

Indien niet , dan is het meer dan realistisch , dat de g.p.u./motherboard chipset door langdurige/extreme oververhitting gedeeltelijk van het motherboard is losgekomen.

Je zult dan zo goed als zeker (toen hij nog werkte) symptomen van oververhitting hebben gehad.

Wacht verdere antwoorden af ... je weet nooit dat ik dit verkeerd inschat met de momenteel summier geleverde info.

Dit ziet er niet goed uit ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan