Acer Aspire 9300 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennMann

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Mijn Acer Aspire 9300 werkt niet meer.

Ik heb al een aantal forums doorgelezen en heb een vaak voorkomend probleem.

Als ik hem aanzet brand de powerknop gewoon de hele tijd en de cd-indicator 3 keer even kort. De laptop geeft aan dat hij onder stroom staat en de cd-drive kan open en dicht. Ook brand het lampje van mijn usb-stick als ik die er in doe. Echter start de laptop niet op.

Ik heb al iets gelezen over "flashing the bios" Ook staat de bios update driver bij Acer op de website. Echter weet ik niet hoe ik dit nu precies moet toepassen.

iemand een idee?

Laptop aleen keer opgestart met alleen de voeding aangesloten en de accu verwijdert/

Ik heb hier een laptop thuis staan van een klasgenoot met dezelfde laptop en deze had dezelfde problemen. Morgen kan deze weer terug naar zijn eigenaar.
Deze laptop is 1,5 jaar oud.

Hierbij was het geheugen kapot en de hardeschijf vertoonde bad sectors, de videokaart (onboard nvidea 6100) en processor werden te heet, ik heb zelf 113 graden gezien.

Dit hoefd bij jouw niet het geval te zijn maar controleer dus eerst even je geheugen d.m.v. ''Memtest''.

http://www.memtest86.com

Edit:

je ziet helemaal niets meer tijdens het opstarten? Dan word het namelijk lastig ''memtest'' te booten. je kunt het proberen. Anders probeer je te booten met 1 geheugenbankje (RAM geheugen) als je er 2 hebt.
Probeer ze beide uit. Je kunt bij het geheugen komen door de op de onderkant van de laptop een klepje open te schroeven.

Zo ziet het er uit: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2pxZGia/Bouw_je_eigen_laptop/6

Mocht ''memtest'' fouten aangeven dan is dit waarschijnlijk de oorzaak. Je zult dit geheugen dan moeten vervangen.

Als je laptop het hierna weer doet meld dit dan even want ik ben benieuwt naar je temperaturen.

Laatst bewerkt:
VELE MALEN DANK!!

Zojuist los gemaakt, 1 slot verwijderd,, helemaal niets..

Toen de ander eruit gehaald en de hoop zakte me eigenlijk al in de schoenen. 5 seconden later kwam het opstartscherm en hij werkt weer!

1 geheugenkaart waarschijnlijk dus gewoon kapot.

bedankt!

Hallo

Vergeet memtest niet op het geheugen los te laten , want de 2e kan alsnog fouten vertonen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan