Acer Aspire AZ5610 Touch Valt/ Zet Zichzelf Uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Hallo... Heeft iemand hetzelfde? Dat dit systeem spontaan zichzelf uitschakelt/ uitvalt?

Het betreft hier zo'n all in one touchscreen pc als hieronder.
az5610__58425.jpg

Systeem is win7 64bits.

Wat is het meest waarschijnlijk hiervoor? Malware/ Virus infectie of Hardware Failure?

het zou een warmte probleem kunnen zijn. kijk eens wat de temperaturen zijn met een programma als speedfan of pc wizard.
op wat voor momenten gebeurt dit?

Systeem schakelt uit?
Energiebesparende factoren?

OPstart en herstelinstellingen.
Schakel uit dat de pc bij fouten opstart.
Mogelijk krijg je een bleue screen in beeld.
Maak er een foto van en plaats deze.

Ik heb hier hetzelfde probleem bij dezelfde pc , het valt mij op dat telkens wanneer die uitvalt ik een iets zwaarder programma draai waardoor de koeling ook in een hoger toerental begint te draaien . Achterzijde van het scherm wordt dan merkelijk(veel) heter . Het is volgens mij een thermische beveiling . Ik ga hem deze week terug binnen brengen bij de pc boer ,die mag het oplossen . Groeten Bart .

Is er al een oplossing bekent voor dit probleem , zit namelijk met exact hetzelfde probleem.
Computer valt regelmatig uit na het invoeren van het wachtwoord ( dit uitschakelen heeft geen enkele zin , hij blijft uitvallen )
systeem windows 7 64 bit , acer az5610 touch.
Iemand hulp ??
bedankt

bump

probleem deed zich bij ons voor bij het opnemen van eebn tv programma.

Nee... ben nog aan het zoeken
:(

ADD: Logs wijzen uit dat er waarschijnlijk een probleem is met de grafische kaart (ATI Technologies). Voordat het systeem zich zelf uitschakeld zijn er 12 meldingen van het type: ACEEventlog (whatever that may be?)

Laatst bewerkt:
ATTN! Onze Acer touch is er wéér uitgeknald... Ditmaal tijdens een transfer van een bestand naar een ander systeem.

Blue screen met melding RDR - File System met een lap tekst...

Napluizen op het net geeft als resultaat dat er mogelijk malware in het spel is...

Ben aan het uitzoeken wat dat precies inhoudt...

Later meer info.

We zijn er mee bezig... Oplossing komt langzaam in zicht... :)

Klap! En weg is ie weer.... Zaten net een TV opname te bekijken... Géén blauw scherm, hij kapt er gewoon mee alsof je de stekker eruittrekt. :mad:

Servicepack 1 is geinstalleerd en het leek dus goed te gaan.

Duidt erop dat deze machine of een fabricagefout heeft óf gewoon in een te warme (!?!) omgeving staat wat normaliter geen beletsel moet zijn.

Gr gr grrrrr grgrgr! :evil:

Er zijn geen virussen/ malware gevonden... We denken toch echt aan hardware-failure (thermische beveiliging?) de machine is verplaatst, verder weg van mijn LCD monitor (stonden met de ruggen naar elkaar toe op een krappe 20 cm afstand.)

Op onze zolder was het 26 graden en in de Acer nog wat graadjes véél meer! Hij was dus echt warm! Kan het zijn dat er een (cpu)fan is gekapt met werken zodat de cpu telkens mee kapt? Of is het de voeding die thermisch beveiligd is?

Wat? Wat? Wahaat? :( Er staat nogal gevoelige info op die eraf moet vooraleer we hem ten grave dragen of wegbrengen voor reparatie. (die natúúrlijk weer nét buiten de garantie valt!)

ik denk dat er stof zit op de koelvinnetjes zodat de fan al geen zin heeft, ook kan het koelpasta versteend zijn.

Nou da's lekker dan... apparaat is amper een jaar oud. Enne... die koelpasta... zelf afbikken/ eropzetten?

dan moet deze uit elkaar, afbikken hoefd niet, gewoon schoonmaken met spititus en dan nieuwe koelpasta aanbrengen. ook kan het zijn dat er gewoon wat stof op de koelvinnen zit.

Er komt geen BSOD? oproepen door niet te herstarten bij fouten?
Ingesteld in opstart- en herstelinstellingen, tabblad Geavanceerd?

Controleer je temp eens.
Installeer een progke als Speccy: http://www.piriform.com/speccy

En anders de helpdesk van Acer eens bellen.

Kijk eens op Acersite of daar het probleem niet vermeld wordt, geen nieuwere drivers zijn.

Is er ook geen logje in Win7 te consulteren?

Laatst bewerkt:
En hij knalde en knalde er maar steeds weer uit...

Ik heb nu maar de Acer tech-support gebeld... S/N en SNID doorgegeven en ze wisten precies wie we waren, waar we woonden en waar we de machine gekocht hadden. Wow... Alles doorgelopen, het probleem uitvoerig besproken... "Mevrouw hij kapt er gewoon mee, wat is daar nou moeilijk aan? Alsof je de stekker eruit trekt, pang... dood! "Geen blauw scherm?" "Neehee (god#^!$%@!!)!" "Gewoon dood als in net uit de doos voor je de stekker erin steekt! Die status danwel situatie."

We werden geadviseerd een back-up te maken danwel alle bestand veilig te stellen op een ander systeem of externe schijf en dan de instellingen terug te zetten op fabrieks- waarden. Andere optie is via de recovery console de boel te resetten met eventueel verlies van data. (gaaaaap!)

Ja, dat is de enige manier om te achterhalen of het zich dan ook voor doet.
Zo ja, dan is Acer opnieuw je aanspreekpunt.

geef de tempraturen eens dan? ik heb namelijk een sterk vermoeden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan