Acer Aspire E komt niet uit slaapstand (windows 8.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SunnyBL

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Berichten
5
Goede avond,

Na veel tijd op google te hebben doorgebracht op dit forum terecht gekomen. Er lijkt echter geen oplossing te zijn voor het probleem van mijn (gloednieuwe) laptop:

Na de slaapstand wordt de laptop niet meer wakker. Het volgende heb ik al geprobeerd:

*** Bij apparaatbeheer de muis en het toetsenbord toestemming gegeven om het apparaat uit de slaapstand te halen. Het vinkje stond hier wel al aangevinkt. Bij zowel de muis als het toetsenbord worden wel 2 typen apparaten aangegeven;
--> "HID-toetsenbordapparaat" en "Standaard-PS/2-toetsenbord"
--> "HIS-muis" en "synaptics PS/2 Port TouchPad"
Bij alleen de HID-typen is bij eigenschappen het tab energiebeheer beschikbaar en kan dus de toestemming om uit de slaapstand te halen worden gewijzigd.

*** Bij energiebeheer slaapstand gewijzigd naar sluimerstand, maar ook hier komt de laptop niet uit

Op internet kom ik dit probleem veel tegen maar de enige oplossing die wordt gegeven is het uitschakelen van de slaapstand, iets wat met een laptop zeker niet mijn voorkeur heeft. Als de optie werkt is deze erg handig.

Ik hoop dat iemand de tijd heeft om mij even te helpen? Bedankt alvast!

Groetjes,
Ans
 
Hij komt niet uit de slaapstand maar je kan wel een hoop instellingen wijzigen? Hoe krijg je dat voor elkaar, of begrijp ik het nou niet?
 
Beste tinus,

Ik kan hem wel uitzetten door de aan/uitknop ingedrukt te houden en de computer opnieuw op te starten

mvg
 
Hallo Tinussss, Op het systeem dat ik nu heb bestaat niet de mogelijkheid om met instellingen als S1 S3 of S4 te bewerken om het opstarten vanuit slaap- of sluimertoestand mogelijk te maken. Deze instellingen kunnen voorkomen in de BIOS. Hier kom je door opnieuw opstarten en dan direct de del-toets in te drukken. S1 beheerst de slaaptoestand en S3 de sluimertoestand. Even kijken of dat er in voorkomt Hangt van het type BIOS af. Moet bij de power controls staan.
Jaap
 
@JaapJvanVeen, je berichtje was denk ik bedoeld voor @SunnyBL
 
@SunnyBL, ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn (gloednieuwe) Acer Aspire E-1-572G
Ik had dit opgeslagen om later terug te kijken of er een oplossing gegeven is.

De oplossing is het vinkje voor snelstarten weghalen. Uitleg met plaatjes
 
Beste DMR8

Bedankt voor je reactie! Ook dit werkt helaas niet. Het vinkje staat zelfs na opnieuw opstarten weer aan?! :S
Doe ik iets verkeerd?

Gisteren teruggezet naar Windows 8 en toen deed alles het weer. Na installatie van 8.1 keren de problemen weer terug

Nogmaals bedankt!
 
Helaas heeft het voor mij maar een keer gewerkt :(
Ik heb het artikel dat je hebt gepost gelezen en gekeken wat er mogelijk aan de hand is
Wanneer ik het commando "powercfg /a" in powershell uit voer dan krijg ik het volgende als antwoord:

PS C:\Users\Gebruiker\Desktop> powercfg /a
The following sleep states are available on this system:
Standby (S3)
Hibernate
Hybrid Sleep
Fast Startup

The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
The system firmware does not support this standby state.

Standby (S2)
The system firmware does not support this standby state.

Standby (Connected)
The system firmware does not support this standby state.

Het commando "powercfg -devicequery wake_armed" geeft het volgende :
PS C:\Users\Gebruiker\Desktop> powercfg -devicequery wake_armed
NONE

Ik heb nog een beetje in het apparaatbeheer gesnuffeld en ben op de volgende dingen gestuit:
helpmij-2.png
helpmij-2-1.png

Ik heb ook gekeken naar het BIOS/UEFI maar geen powermanagement opties kunnen vinden.
Daarna een update van de Acer site gehaald, maar daar ook geen geluk mee gehad.
Ik heb net een supportticket ingediend bij Acer zelf en ik wacht dat af voordat ik verder iets ga doen.

Ik hou je op de hoogte.
 
Ik heb het voor elkaar!!! Op de site van Acer het stuurprogramma van de videokaart (AMD) ge-upgrade. En nu doet de slaapstand het prima!
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Overigen ben ik vanmiddag terug geweest naar de winkel en heb daar een nieuwe laptop meegekregen. Na het installeren van 8.1 echter wederom hetzelfde probleem. Deze oplossing kwam ik tegen op de site van Acer en het werkt voor de mijne. Aangezien we dezelfde laptop hebben
hoop ik dat dit voor jou ook werkt DMR8 :)
 
Laatst bewerkt:
@SunnyBL Ik heb nog niets van Acer gehoord, maar ik zie dat je het al hebt opgelost.

Het werkt ook voor mij, ik had de drivers direct van AMD gedownload en geïnstalleerd. Dat was dus waar het misging.
Bedankt voor de hint :)
 
Videokaart upgrade

SunnyBL, ik ben zelf niet zo handig met computers en zo. Maar waar staat dat ergens van die ADM?

P.S: mijn productiemodel is Aspire E1-572G
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan