acer aspire e1 510 traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

indigo333

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Dacht ow mooi design mooi lichtgewichtje, maar staat zo vol gepropt met allerlei apps ed dat het complete werkgeheugen al op 100% draait nog zonder dat je wat doet, dus het werkt retelangzaam en wil graag de hele zooi eraf hebben die voor geinstaleerd is,dacht eindelijkweer een laptop te hebben die fris en fruitig van start kon gaan maar helaas hij is nog bijna niet aangeweest vanwege zijn traagheid en zit nog steeds met oude laptop zonder wifi aan de kabel, jammer dat ze tegenwoordig echt ongevraagd overal die rotzooi op voorprogrameren.
hoe kan ik het beste de laptop opcleanen?
of is dit niet de laptop maar zogenaamd het makkelijke van windows 8?
oude laptop windows 7 en windows vista waren makkelijker dan deze waar echt zo extreem veel onzin opstaat.
heb hem bij een telefoonabbonement genomen omdat ik verders geen geld heb wat aan te schaffen. dit al 2x eerder gedaan en 2x een redelijk fatsoenlijke hp laptop gehad, maar deze staat echt zo extreem volgeprogrameerd.
wat is de juiste oplossing?
hoe kun je die talloze apps massaal verwjderen?
hoor graag oplosingen

mvg indigo

hij kwam juist recht van de acer fabriek af!! dus neem aan dat je dan niets terug kan zetten alleen evt verwijderen an hoop troep of een groter geheugen in laptop laten plaatsen

Je hebt 2 opties : een Windowsschijf lenen met daarop de identieke Windowsversie als die op jouw laptop is geïnstalleerd. Vervolgens daarmee booten en Windows kaal installeren. (Windows key staat op een sticker op je laptop) Realiseer je dan wel dat je alle hardwaredrivers, netwerk, chipsetdrivers, etc. etc. VOORAF handmatig bij Acer zal moeten gaan opzoeken en even op USB zal moeten zetten. NA de installatie van Windows ga je dan alle drivers installeren. Je krijgt dan wel een vreselijk 'mooi' lees : clean Windowsinstallatie systeem ervoor terug.

Optie 2 is naar configuratiescherm, programma's gaan en daar handmatig rommel verwijderen. Ik heb het laatst nog voor een kennis gedaan. Kost even tijd en je koppie erbij houden, maar ook dat werkt erg goed. Als je twijfelt, maak dan één of twee screendumpjes van de geïnstalleerde software en plaats die hier, dan vertel ik je wat er in principe sowieso vanaf kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan