acer aspire l5100 quad + Ati radeon xpress 1250! NEED HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonheld

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
33
Beste,
Ik heb 2 weken geleden een acer aspire l5100 quad core gekocht, hij is helemaal klaar voor gebruik, maar als ik call of duty 4 wil spelen loopt hij alleen maar te stotteren..
Games als crysis en gta san andreas lopen ook niet lekker.

De videokaart is een ATI Radeon Xpress 1250. en op internet zijn er verschillende meningen over.. de één zegt: Bestaat er een betere? en de ander roept: Hij is niet gemaakt voor gamen.

Als het zo'n slechte kaart is ben ik bang dat ik straks ook geen gta IV kan spelen op de PC.:confused:

Heb ik drivers nodig of degelijken?

Help mij!!

Mvg,
Leon
 
Beste,
Ik heb 2 weken geleden een acer aspire l5100 quad core gekocht, hij is helemaal klaar voor gebruik, maar als ik call of duty 4 wil spelen loopt hij alleen maar te stotteren..
Games als crysis en gta san andreas lopen ook niet lekker.

De videokaart is een ATI Radeon Xpress 1250. en op internet zijn er verschillende meningen over.. de één zegt: Bestaat er een betere? en de ander roept: Hij is niet gemaakt voor gamen.

Als het zo'n slechte kaart is ben ik bang dat ik straks ook geen gta IV kan spelen op de PC.:confused:

Heb ik drivers nodig of degelijken?

Help mij!!

Mvg,
Leon
Nee, je hebt een goede videokaart nodig.
Ik weet niet wie jou vertelt dat er geen betere is, maar waarschijnlijk is dat iemand die 5 jaar lang een winterslaap heeft gehouden.
Die videokaart is alleen voor het draaien van windows, niet voor spellen.

Voor het spelen van Crysis heb je toch wel een kaart nodig die minimaal 60 euro kost. En dan nog kan je dan alles op lage resolutie spelen.
Om het een beetje speelbaar te krijgen zit je al snel op 100 euro of meer.
 
En aangezien het een super kleine kast is heb je weinig opties op videokaart gebied.

Sorry dat ik het niet een beetje positiever kan maken.... :(
 
Drivers zullen wel geïnstalleerd, je kan dit zien als je naar het configuratiescherm gaat dan systeem en dan apparaatbeheer. Als hier geen gele uitroeptekens staan zijn drivers goed geïnstalleerd.
 
Best mensen,
ik heb contact gehad met de winkel waar ik hem heb aangeschaft, zij konden hem helaas niet terugnemen, wel ben ik aan het mailen geslagen met een medewerker, ik vertelde het hele verhaal aan hem en hij vertelde mij dat de videokaart niet goed werkt, omdat de Ati Radeon Xpress 1250 één van de best kaarten op het moment is.
hij raadde mij dan ook aan om naar Acer nederland te bellen om het nader te onderzoeken.

Heeft iemand hier enig idee of de kaart misschien verbeterd is ten opzichte van de vorige versies ofzo?
Dit is de info over de desbetrefende videokaart die hij me meestuurde in zijn laatste mail.

ADD: Dit is ok geen werkelijke videoKAART, maar een chipset op het moederbord!

Radeon™ Xpress 1250 for Intel Notebooks
Radeon Xpress 1250 delivers the highest integrated graphics performance ever seen on Intel platform. This chipset triples the graphics performance of previous generation IGP products and provides more horsepower for the most demanding 3D games and multimedia applications under Vista® operating system.

With more than twice the minimum required bandwidth for Windows Vista’s graphically intense new Aero™ user interface, this chipset handles Aero with ease, and stands up to even the most demanding multitasking environments. Regardless of the number of open windows, playing videos, or application switches, users have the smoothest Vista premium experience possible in this class of product.

This is the first chipset product to support ATI’s revolutionary Avivo™ display and video technology, producing the most vibrant images and smoothest video playback ever seen using integrated graphics, and the most true to life image possible for all multimedia applications.

Radeon Xpress 1250 boasts the widest compatibility and broadest connectivity options available today, supporting the latest memory and networking standards, the chipset delivers the higher performance, wider choice, and long-term value.

The Premium Windows Vista Experience Without Compromise
Radeon Xpress 1250 delivers the most cost-effective premium Windows Vista experience without compromise. This chipset handles Vista’s new graphically intense Aero interface with ease, and stands up to even the most demanding multitasking environments.

Faster Graphics, Better Multimedia
Radeon Xpress 1250 brings unprecedented graphics performance to the integrated graphics segment, providing more horsepower for the latest 3D games and the most advanced multimedia applications.

Multimedia Capabilities
The Radeon Xpress 1250 is the first chipset to support ATI’s revolutionary Avivo™ display and video architecture, producing the most vibrant images and smoothest video playback ever seen in this class of product, and the most true-to-life image possible for all your multimedia, including high definition content.

Advanced scaling and color correction capabilities, along with increased precision through the entire display pipeline, ensure an optimal image on CRT monitors, LCD panels, and any other display devices.

The Utmost in Compatibility and Connectivity
The Radeon Xpress 1250 boasts the widest compatibility and broadest connectivity options available today, delivering higher performance, wider choice, and long-term value. In conjunction with ATI’s SB600 South Bridge support is provided for up to 10 Hi-Speed USB 2.0 ports, 4 SATA II ports with RAID capability, and supports the fastest, most secure data management technologies.

Low Power Consumption and Industry Leading Power Management
Radeon Xpress 1250 supports a whole range of industry standards and all new proprietary power management features. In addition to comprehensive support for the ACPI specification and Intel features such as SpeedStep®, ATI's exclusive technologies including PowerOnDemand™ and PowerPlay™.

Leon
 
Laatst bewerkt:
Voor belangstellenden:

De pc is een week gekeden verkocht voor 400 euro en ik had hem gekocht voor 470..

Niet zo veel verlies nu...
ben nu bezig met zelf bouwen, super gaaf!(Y)


slotje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan