Acer Aspire One A150 - Touchpad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandamleiden

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Na ruim 2,5 jaar een bij dit model bekend 'black screen' probleem gehad te hebben, had ik vandaag zomaar eens gezocht naar een oplossing. Dit bleek een BIOS recovery te zijn en het werkt, helemaal top! In de tussentijd lag de laptop in de kast.

Alles doet het ook op een ding na... Het touchpad. Alleen vanmiddag leek het heel even of die een beetje werkt, maar het kan ook zijn dat de externe muis bewoog? Vreemd, voordat het black screen probleem bestond werkte alles, ook het touchpad.

Als ik bij systeem - apparaatbeheer kijk, zie ik alleen de externe muis erbij staan.

Zelf heb ik de toetsencombinatie Fn + F7 al gedaan, en Synaptics Touchpad driver enkele keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Ik ben echt radeloos, wie heeft de gouden tip?

Probeer dit eens:

1. Zet je laptop uit
2. Haal alle kabels dat aan je laptop zitten eruit
3. Haal de accu eruit.
4. Hou 30 sec de powerknop ingedrukt zonder de batterij.
5. Zet de batterij terug.
6. Zet je laptop aan.

Anders kun je nog kijken bij msconfig of het touchpad uitgevinkt staat.

Beide geprobeerd, helaas zonder resultaat. Bij msconfig staat er ook nergens touchpad?

Laatst bewerkt door een moderator:
1. Heb je de laatste tijd bij msconfig services of opstartprogramma's uitgezet? Zoja zet alle services en opstartprogramma's aan.
2. Brand er linksboven op het touchpad een rood lampje, zoja druk 2 keer snel op het lampje totdat het wit word.
3. Probeer ook andere fn mogelijkheden zoals fn + f9

Meer tips heb ik ook niet meer. :(

1. Draai 'microsoft fix it', via de microsoft site.
2. Draai 'malwarebytes', te downloaden via het internet (antivirusprogramma).
3. Het kan zijn dat de kabel niet goed in het moederboard zit, je kunt hiermee als laatste optie naar een computerwinkel gaan. (doe dit alleen als je geen garantie meer hebt)
4. Heb je in de bios per ongeluk het touchpad uit gezet ? (internal pointing device)

Heb het internet voor je doorzocht en heb dit nog kunnen vinden. Misschien kleine hoop

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite. De laptop is bij een reparateur geweest en het bleek om een loszittende kabel te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan