Acer Aspire One is ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

altinok

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Morge allen,

Mijn laptop is zeer traag. Hij start wel snel op, maar het laden van IE en of FF duurt erg lang en ook het scrollen. Pas 1 seconden nadat je hebt gescrold gaat de site omlaag of omhoog. Internet verbinding is ok, zo`n 8MB. Ook laat hij vdeo`s schokkerig zien, net of de videokaart het niet aan kan. Maar kan het ook aan de Vista liggen?

Dit is echt niet leuk zo, heeft iemand mss een idee hoe ik dit kan oplossen?

Gr Altinok.

Minilaptops zijn niet geschikt om Vista te draaien, ik neem aan dat jij deze er zelf op hebt gezet...?

Hoi Bas,

nee, deze Vista zat al op de laptop. Wat ik overigens heel raar vond, maar dat terzijde. Dus het is heel goed dat het door de Vista komt.

Hoe kan ik hier dan een Windows 7 opzetten, want ik heb geen CD/DVD drive. Is een externe drive een optie?

Gr. Altinok

Ook Win7 is niet echt geschikt. De meeste Minilaptops draaien op ofwel XP of Ubuntu. Deze kun je i.d.d. via een externe drive installeren...

Bas heeft gelijk. Ik heb zelf zo'n Acer Aspire One gekocht waar XP standaard op stond, daarnaast heb ik speciaal gemaakt voor netbooks de Ubuntu uitvoering gezet, in dualboot dus.
Die heb ik er op gezet via een externe drive die ik hier heb, maar het kan natuurlijk ook via een usb stick.

Kijk hier maar eens,
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Ik kan je vertellen dat dit super werkt en daarnaast super snel is.
Maar anders alleen XP kan natuurlijk ook.

Hoi Femke,

ik heb net Ubuntu gedownload via internet en zo op het 1ste gezicht valt het mee. Mischien dat ik over een maandje m`n eind mening kan geven over Ubuntu en dan kan ik beslissen of ik hem houd of weg doe. De Vista heb ik nog steeds, dus een dualboot.

Als dit mij niet bevalt probeer ik een W95 en anders W7, totdat ik een goede besturingssysteem heb die aan mijn eisen voldoet.

Gr. Altinok

zAls de juiste videodriver niet is geinstalleerd kan het zijn dat je beeld schokkerig scrollt

win 95? niet doen!
pak dan gewoon xp.

windows 95 word allang niet meer ondersteund en is ook nog maar weinig software die hier op werkt.

alsjeblieft geen W95 zeg! Zoals eerder al iemand zei, daar is geen ondersteuning meer voor. Neem XP, die is altijd nog het stabielste van Windows. (is mijn persoonlijke mening)

en ubuntu is ook best goed dus waarom dan in godsnaam win95?

kies voor een netbook tussen xp en linux. win7/vista is veelste zwaar.

win7 (starter) is toch een stuk lichter dan vista?

Ik wil ook een netbook aanschaffen, maar die ik wil wordt geleverd met win7
moet gewoon kunnen toch?

als je het systeem opstart dan zit je binnen 20 seconde op het internet met zo een win7 netbook
heb ik gehoord

win7 starter is ook licht maar deze kan je nergens in de winkels kopen

Hoi allemaal,

sorry voor de late reactie, maar heb op het moment erg druk prive (3e kind erbij) :P

Het ziet eruit dat de laptop met de dag wat sneller aanvoelt, maar ik wil ook graag mijn RAM geheugen uitbreiden. Nu zit er 1 kaart in van 2GB ( 2GB 2Rx8 PC2 5300S) Is het mogelijk om een 4GB kaart in de slot te persen. Bestaat ie uberhaupt wel?

Zo ja, waar kan ik deze bestellen?

Alvast bedankt.

Gr Altinok.

Allereerst natuurlijk van harte met de geboorte van je derde kindje! Alles okee gegaan met moeder en kindje en met vaders? Hoe vinden de andere kindjes de nieuwe aanwinst?
Ik ben heel blij te mogen vertellen dat ik 2 weken geleden voor de eerste keer Oma ben geworden, dat geeft ook zo'n goed gevoel!!

Ten tweede je vraag over het geheugen. Ik dnek dat je even moet kijken of de laptop wel 4 gb aan geheugen kan hebben. Dat is wel heel belangrijk om te weten.
Ik betwijfel echter of je 4 gb. zal moeten doen. In de meeste gevallen pakt XP de 4 gb. niet eens helemaal en dus raad ik je aan er 3 gb. in te zetten. Dus als je 2 sloten hebt en je moederbord kan het aan, dan zou ik er eentje van 1 gb. bij kopen.

Zoek het maar eens op en besluit dan wat te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan