Acer Aspire opeens dood! Start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Sinds gisteren start mijn Acer Aspire 7551 niet meer op.

Eergisteren had ik de laptop uitgezet zonder problemen, en ik wou hem gisteren opstarten, en het enige wat hij doet:

* Ik zie het power lampje aan gaan
* Ik hoor de ventilator opstarten (want hij altijd doet)
* De ventilator gaat steeds langzamer draaien
* Geen enkel lampje brand, niet het Wifi lampje, en ook niet het blauwe lampje dat laat zien of de schijf bezig is ja of nee
* Zwart scherm, geen piepjes, helemaal niks
* Tweede scherm heeft ook geen signaal
* USB Microfoon geeft wel licht dat hij aan staat, externe harde schijf niet

Wat ik al geprobeerd heb:

* Alle USB kabels eruit gehaald (Geen resultaat)
* Internet kabel eruit gehaald (Geen resultaat)
* Accu eruit gehaald en opgestart (Geen resultaat)
* Accu en oplader eruit gehaald en een paar keer op de aan en uit knop gedrukt, dan oplader en accu er weer in en weer aangezet (Geen resultaat)

Laptop is ongeveer 3/4/5 jaar oud (exact weet ik niet)

Specificaties:

Windows 8.1 Enterprise 64 Bits
AMD Phenom II N970 Quad-Core Processor ~2.2GHz
AMD Mobility Radeon HD 5000 Series
6144MB RAM

Opstarten van CD/USB is ook niet mogelijk aangezien het scherm gewoon op zwart blijft staan.

Zou hem eigenlijk binnenkort naar iemand die hem zou maken brengen, maar ik dacht toch dat ik het misschien met hulp van iemand anders het zelf kan doen.

Weet iemand wat ik kan doen, of is dit het einde van de laptop?

Laatst bewerkt:
Meet de voltagewaarde uit van de adapter, ik zou denken dat die richting <uw favoriete godheid> aan het gaan is.
Als je kunt, leen van iemand een adapter die hetzelfde voltage levert en die (100%) past op de voedingsconnector op je laptop.

Tijs.

Beste Gamefreak,

probeer eens zonder accu optestaten dus dan moet je eerst de accu er uit dan ff op power knop drukken 10 a 30 secondes en dan alleen met netstroom en dan is een keer andersom dan met accu

@Dnties
Ik zal als ik thuis ben even kijken of de oplader van mijn andere laptop erin past.

@PCfreak1997
Dat heb ik al geprobeerd, geen resultaat jammer genoeg :-(

@Dnties
Heb het even geprobeerd met mijn andere laptop adapter, niks veranderde, helaas.
Beide adapters waren 19V en past 100% in de laptop.

Laatst bewerkt:
Ik heb dan geen idee. Hopelijk anderen wel.

Tijs.

Hallo

Deze symptomen komen jammerlijk genoeg goed overeen met een gedeeltelijk van het moederbord losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Stel jezelf de vraag --> hoe veel maal je deze laptop in deze periode zuiver/stofvrij hebt gemaakt ...

Indien het antwoord nooit is , is er zo goed als zeker veel stof in de heatpiperadiator aanwezig.

Visuele controle is dan het veiligste.

Wat ik bedoel , en mits een beeld meer zegt dan 1000 woorden ... zie 1.4" :

https://www.youtube.com/watch?v=t-XEuTwRplg

Uw laptop zit technisch zo goed als identiek in elkaar ... vraagt misschien wel meer demontagewerk...

Je dient jammerlijk genoeg zowat de ganse laptop te demonteren om bij de heatpipes te geraken...

Indien je geen ervaring bezi in deze materie ---> laten controleren door iemand met ervaring.

Je weet nu in elk geval wat er gaande kan zijn met deze laptop.

Peter

Laatst bewerkt:
Beetje late reactie, maar heb de laptop toch naar de meneer gebracht die er even zou naar laten kijken.
Schijnt dat de geheugen module stuk is.
Word dus een nieuwe computer kopen.
Toch bedankt voor alle moeite!

Hallo

"Schijnt dat de geheugen module stuk is."

De door u vermelde symptomen komen niet overeen met dit defekt.

Mocht het echter toch een geheugenmodule zijn die defekt is , kun je deze toch vervangen door een andere ???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan