Acer Aspire probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepdekrijger

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
hoi,

ik heb een acer Aspire T180 UB7H gekocht, maar ik kan geen game spelen met hoge instellingen.

AMD Athlon 64 X2 3800
1GB DDR II RAM
Geforce 7300SE 512mb

wat moet ik doen om betere instellingen te krijgen?
de pc loopt meteen vast als ik de instellingen in een game hoog zet.

Ik moet je teleurstellen:
jouw probleem is er een uit de virtuele top tien en laat zich maar heel, heel moeilijk oplossen.
Ik noem een paar mogelijke oorzaken:
- te lichte voeding,
- Nvidia driver die gedowngrade moet worden (gebeurt ook zeer regelmatig),
- directX die niet up to date is,
en zo zijn er nog (helaas zeer uiteenlopende) mogelijke oorzaken.

Een aantal zou je bij een nieuwe computer mogen uitsluiten:
- voeding die (bijna) defect is,
- defect geugenreepje,
- te hoog oplopende temperaturen.

Helaas zijn er zo nog een paar regels met mogelijke oorzaken op te noemen. Als het een probleem van slechts 1 spel is, dan bof je, is het een probleem bij alle games, dan mag je je borst nat maken v.w.b. het vinden van de oorzaak.

Natturlijk ben je met de drivers voor moederbord / chipset en videokaart up to date......?

Houd in je achterhoofd dat met een nieuwe pc meegeleverde cd's soms wel eens maanden en maanden oud kunnen zijn en dat er inmiddels al enkele updates zijn verschenen.................

Laatst bewerkt:
Ik neem binnenkort contact op met de helpservice van Acer, maar als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Hallo,

Toevallig heb ik ook de zelfde computer gekocht.
Natuurlijk ben ik een full-time gamer, dus wil ik graag ook kunnen gamen.
Dus die man die me heeft geholpen vertelde me dat ik uitstekend kon spelen.
Maar dat was dus bij mij ook niet het geval.

Nou bleek de computer perfect te zijn, op 1 hardware na. De videokaart
Deze is totaal niet voor 't gamen. ik boos terug, met paar mooie witte papiertjes waar iets op stond over verkeerd voorgelicht etc etc.. ( Ja Ja. ) na lang gezeik te hebben gehad met de Chef daar, heb ik een nieuwe Videokaart gehad, eerst bieden ze me een "nuts" kaartje aan van 75 euro.. maar goed, ik had ondertussen me ogen laten vallen op de Geforce 8800GTS 320mb (tuurlijk, waarom niet) dus ik onderhandelen, tot slot heb ik die mee gekregen voor een klein bedrag (200euro) kortom, computer is perfect, kan elk spel goed spelen.
Alleen de videokaart is 't probleem.!

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan