Acer aspire rc500 kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coentjes

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Hallo,

Ik heb hier een Acer aspire rc500 met entertainmentmodus zoals radio en tv. Nou heeft hij de laatste tijd last van kuren, soms start hij gewoon perfect op en heb ik nergens last van maar soms wil hij helemaal niet opstarten. De entertainmentmodus gaan wel gewoon aan zoals het lcd schermpje. De power-button licht niet op maar de processorfan gaat wel gewoon draaien. Verder krijg ik er helemaal geen leven in op dat moment, niet zonder geheugen en hdd etc.

Ik heb de voeding al vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de on-board videokaart en de normale videokaart geprobeerd, beide werken niet.

Wanneer ik hem dan een paar dagen niet gebruik en van het stroom af laat kan het zo maar zijn dat hij het weer doet?!

Ik vind het een raar fenomeen en hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt!

Hallo

De door u vermelde symptomen zijn volgens mij voedingsgerelateerd.

Mits je de voeding zelf al hebt vervangen , zou ik eens de condensatoren controleren op het motherboard.

Defekte exemplaren zijn meestal bol , of lekken vloeistof ...

Let wel ... deze kunnen ook defekt zijn zonder visuele sporen. (komt gelukkiglijk niet veel voor)

Peter

Bedankt voor de reacties!

Ik heb vandaag het moederbord en meerdere dingen nagekeken. Ik kan geen sporen vinden van een defecte condensator helaas.
Ook heb ik hem direct op een geaard stopcontact geprobeerd met meerdere voedingen maar dit mocht ook niet baten helaas.

Nog meer mogelijke oplossingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan