Acer Aspire REVOlution R3600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Just de Jonge

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Ik had een vraag over de "Acer Aspire REVOlution R3600". Kan je daar ook een cd/dvd in stoppen of moet je daar een aparte console voor aanschaffen?

In die HTPC zit inderdaad geen optische drive. Je kunt een externe dvd lezer/brander (via usb) kopen bij heel veel webshops als Alternate, Azerty en nog veel meer..

Jep. Maar wat wil je er precies allemaal mee gaan doen?
Ik zag namelijk in een ander topic dat je de inruilwaarde van een Acer pc wilde weten..

Ja dat klopt ik ben een beetje van de games af. Dus ik heb eigenlijk vrij weinig meer aan zo'n zware computer. Ik zoek een goedkope computer voor films, muziek, schrijven en internet. Verder heb ik niks nodig zeg maar. En als ik deze computer verkoop en dan een goedkope aanschaf heb ik nog een aardig potje geld om andere dingen van te doen.

Maar je weet wel dat dit een HTPC is, en geen gewone PC?
HTPC staat voor Home Theater PC en is dus meer een soort mediabox die je naast je tv zet. Natuurlijk je kunt er een monitor aan hangen en mee werken, maar om nou te zeggen dat het een volwaardig alternatief is voor een pc..

Echt snel zal ie ook niet werken, een Intel Atom processor (single core!) met Vista Home Premium. Ook weer zoiets wat alleen Acer kan bedenken.. :confused:

Als je er op wilt werken en zo nu en dan een film mee kijken kun je ook een laptop kopen. Die kun je gewoon met een VGA en audiokabel of alleen een HDMI kabel aan je tv hangen en zo films kijken. En dat werkt ook een stuk fijner.

Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van hoe vaak je er op werkt, of je hem wel eens mee zou nemen..

nou ik neem de computer nooit mee ik werk op mijn computer thuis en verder niet eigenlijk. En ik heb altijd ruzie met laptops zeg maar

Wat zijn je irritatiepunten aan die dingen dan? Dat is nogal een belangrijk punt.. Als het niet gaat, gaan we gewoon op zoek naar een HTPC met betere specificaties ;)

In mijn handen zijn ze nogal kwetsbaar zeg maar. Dan gaat t toetsenbord weer stuk en dan t beeldscherm dus liever geen laptop meer.

Welke merken heb je gehad dan? Bij een goed merk als Toshiba, HP, Dell en Medion zou dat niet zo snel mogen gebeuren.. Wat heb je er mee gedaan dat het kapot ging, een aantal keer laten vallen doet natuurlijk wonderen he :p

Ja 1 keer een HP en daarna een Toshiba. Het is net iets als een iPod. Maar ik heb het liefst een vaste computer.

Dan is dit een betere optie:
http://www.laptopshop.nl/product/68335/asus-eee-box-b204-zwart.html

Asus is sowieso een beter merk dan Acer, en ze zijn tenminste niet zo idioot geweest Vista op een HTPC te doen, maar hem gewoon lekker op XP te laten draaien. Dat gaat dus ook een stuk fijner werken, want die Acer staat garant voor heel veel frustratie.. Dat kan ik je op voorhand al vertellen..

Edit: deze vriend heeft geen VGA poort (die blauwe met een stuk of 15 pinnetjes en 2 schroeven ernaast). Let er dus wel op dat je TV een HDMI of DVI aansluiting heeft, of dat je een HDMI - VGA adapter hebt.

Laatst bewerkt:
Hoeveel USB poorten heeft deze? Zijn er ook mini desktops die een beetje goed zijn? En betaalbaar natuurlijk. Ik ben namelijk niet van plan om er een groot bedrag aan te binden.

Deze heeft 4 poorten, staat allemaal in de link ;)
Maar je kunt er altijd een USB hub bij kopen. Neemt 1 poort in beslag maar geeft je er een aantal voor terug.

Mini desktops zijn allemaal duurder en niet gemaakt om heel simpel naast je tv te staan. Bij die pc's ligt de focus dus echt alweer op werken in plaats van media. De media mogelijkheden van deze dingen zijn dan ook beperkt: slechte grafische kwaliteiten (dus geen vloeiend afspelen van Full HD films), minder USB poorten en waarschijnlijk ook geen HDMI uitgangen.

En met die Asus kan je daar ook teksten mee schrijven zonder enig probleem? Dus die Acer is dus niet goed?

Laten we het zo zeggen. De Asus heeft bijna dezelfde specificaties als de Acer, alleen de Asus heeft het voordeel dat ie niet op Vista draait, en dus sneller zal reageren en werken.
Dus ja dan zijn er ook teksten op te schrijven en is er normaal op te internetten.

Natuurlijk, een HTPC is vooral bedoeld om media te spelen, dus gamen zal niet gaan, maar Office werk kan elke pc wel aan.

Conclusie: de pc's zijn net zo goed, alleen Asus heeft wel nagedacht over het besturingssysteem, waardoor de Asus hier dus een betere keuze zal zijn dan de Acer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan