Acer aspire schiet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwtimmermans

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Beste forum leden,

Ik heb onlangs een Acer Aspire 1700 gekocht. (p4 3GHZ, 1 gig ram).

Nu heb ik het volgende probleem. Om een of andere reden schiet hij in eens uit. Dit is vooral als er een tijd mee gewerkt is. Als dit gebeurd dan kan ik hem meteen weer aanzetten alleen schiet ie dan snel weer uit.
Zelfs als ik in de bios zit schiet hij dan uit. Als ik hem dan even met rust laat dan start hij weer verder op, maar schiet dan wel weer uit. Het lijkt mij dus een warmte probleem? Ik heb ook al speedfan geïnstalleerd maar de tempratuur lijkt mij niet overdreven hoog. (45graden)
Hebben jullie tips om dit op te lossen. Ik heb de laptop al open gehad maar zit er niet overdreven stoffig uit. Ik heb er ook al een nieuwe voeding ingezet, het probleem lijkt ook wel is verband te hebben met lage accuspanning, maar dan zit ik wel op netstroom.

Soms wordt er 8 uur ongestoord op gewerkt, dus het lijkt mij ook niet het moederbord?

Ik hoor graag van jullie.
Erik

Ik had vorige week een laptop die erg traag starte en soms na verloop van tijd kuren vertoonde. Dat bleek veroorzaakt te worden door de batterij die niet meer wilde opladen. Door de batterij eruit te laten en alleen op netstroom te werken was het probleem verholpen. Ik wil niet zeggen dat het dat is bij jouw laptop, maar je weet maar nooit. probeer het eens met de batterij eruit.

Ik had vorige week een laptop die erg traag starte en soms na verloop van tijd kuren vertoonde. Dat bleek veroorzaakt te worden door de batterij die niet meer wilde opladen. Door de batterij eruit te laten en alleen op netstroom te werken was het probleem verholpen. Ik wil niet zeggen dat het dat is bij jouw laptop, maar je weet maar nooit. probeer het eens met de batterij eruit.

Helaas heb ik ookal geprobeerd maar dat hielp niet..
Maar bedankt voor de tip

Ik denk toch dat het een koeling probleem is bij speedfan staat bij remote 1 70 graden, ik denk dus dat dat de processor is, bij het opstarten is ie al zo heet dus dat is wel overdreven, ook had ik nieuwe koelpasta op de processor gedaan toen deed ie het weer wat langer, maar niet meer dan 10 minuten. Misschien dat de koeler niet goed meer is, hij draait wel.

mmh suggesties?

Is lastig inderdaad. Je kan een andere koeler proberen, maar uit ervaring weet ik dat dit soort problemen wel regelmatig voorkomen bij Acer.

Oke, weer een update, ik heb de laptop helemaal uit elkaar gehaald, ik ben er achter gekomen dat de laptop uitschiet als de processor 80 graden word. Ik zie dat de "busjes" waar de processor koeler opzit 2 van de drie los zaten, dus toetsenbord er af en weer proberen vast te zetten.

Nu zit ik met het volgende probleem, ik heb 1 busje vast gezet maar die andere is beschadigd en krijg ik niet meer vast (is dol). Ze lijken op gewone afstandbusjes die je normaal ook gebruikt om moederbord mee vast te zetten, alleen deze moet je van de andere kant vast schroeven, ze zijn dus hol.

Ik ben al bij de lokale computer boer geweest maar die had ze zo niet liggen...
Iemand een idee waar ik die kan krijgen of misschien heeft iemand ze voor me??

Alsvast bedankt!
Erik

Erik,

Even een laptop reparateur zoeken (die hebben ook wel wat sloop liggen). En vast wel iemand die zo'n busje over heeft. Ik heb ze niet.
Tip: Maak even een foto van het onderdeel en zet die op bijv. marktplaats onder gevraagd.

Hoi Erik,

Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn Acer Aspire 5715z.

Een bios update heeft mijn probleem verholpen. Nu is dit niet zonder risico's.

Zorg er voor dat je de bios recovery cd bij de hand hebt.

Hoi Erik,

Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn Acer Aspire 5715z.

Een bios update heeft mijn probleem verholpen. Nu is dit niet zonder risico's.

Zorg er voor dat je de bios recovery cd bij de hand hebt.

Repareert een bios update een kapotte cpu koeler dan???:o:o

Repareert een bios update een kapotte cpu koeler dan???:o:o

Ik zie nergens dat zijn koeler kapot is.

Sterker nog, hij zegt dat de koeler gewoon draait.

Dat het ene boutje dol is, wil niets zeggen over de koelfunctie lijkt mij. Dit omdat de laptop ook al te warm liep nadat het boutje dolgedraait was.

Komt nog bij dat de Aspire series vaker warmteproblemen hebben.

zelfde probleem

Hallo allemaal

Ik heb hetzelfde probleem met mijn aspire 8920g.
Ik heb ook het vermoeden dat het een koelingsprobleem is. A.s. maandag breng ik de laptop naar de reparateur. heb hem nu 15 maanden in bezit en is dus net uit de garantie.

Stukje coulantheid zou op z'n plaats zijn.

vr.gr.
lifeline 10

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
You don't have to swim faster than the shark; just swim faster then your buddy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan