Acer Aspire start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Heb een Acer Aspire 5560G, die start niet door:
ik krijg bij opstarten een melding om F2 (setup) of F12 (bootsequence) in te drukken.
Doe ik dat, dan start de Acer weer opnieuw op met dezelfde meldingen.
Verder dan dit komt hij niet.

Schoongemaakt, nieuwe CMOS-batterij erin gedaan, opstarten zónder accu: geen enkel effect.

Tot voor kort deed de Acer het (relatief) goed, maar (toeval of niet??:mad:) het is ontstaan bij de 'upgrade' naar Win 8.1

Iemand enig idee?

Zal, naar mijn vermoeden, niets/weinig met de upgrade naar 8.1 te maken hebben, maar meer met je harddisk of moederbord.
Kies eens F12 (bootsequence) en som op voor ons de opties die je dan ziet.

Alvast een actie die je kunt doen:
a. Haal adapter eruit
b. Haal batterij eruit
c. Druk meermalen kort op de aan-uit knop
d. Haal de harde schijf eruit, maak contactpuntjes schoon met pure alcohol (iets van 3 euro of zo bij de drogist) en plaats weer terug.
e. Batterij en adapter er weer in en opnieuw proberen de laptop te starten.

Tijs.

Tijs.

Dank voor je reactie.

Heb de 'stapjes' gevolgd: (batterij - adapter - disk schoon gemaakt), geen effect.

Voor wat betreft het indrukken van de F2 of F12 toets:
meer dan 'please wait' is er niet, er volgt een zwart scherm en de Acer start weer opnieuw op en blijft in die 'loop' hangen

Probeer een reset, accu eruit en adapter eraf, pwrswitch indrukken en de adapter aansluiten en na 10 seconden de pwrswitch loslaten en weer indrukken, wat gebeurt er dan?

Kan best hoor die upgrade, W8 communiceert met de bios en wie weet wat het heeft gedaan daarin.

Lange Pier.

Dank voor je reactie.

Reset geprobeerd: geen effect

Heb je een dualbootsysteem, heb er zelf ook nog wel eens mee te maken gehad...:D Als je het hebt moet je de systemen van oud naar nieuw installeren...

En als je hem aanzet en zelf gelijk F2 in blijven trommelen, kom je dan in de bios?

Indien je het geheugen eruit haalt en de harde schijf en optisch station loskoppelt, krijg je dan bios beeps? en als je dan 1 reepje (indien meerdere en eventueel omruilen) geheugen plaatst ook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan