Acer Aspire T671-C

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenC7

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende mijn moederbord.

Ik heb een Acer Aspire T671-C uit 2007 met Intel Celeron D 352 3.2 Ghz processor. Socket 775
Ik wil graag mijn processor vervangen om mijn systeem weer wat up-to-date te maken.
Ik weet dat het moederbord Intel dual core ondersteunt. Ik kom er echter niet uit wat de max is. Ik wil graag een zo goed mogelijke processor installeren. Mijn vraag is dus of iemand weet wat de meest optimale processor is die mijn moederbord ondersteunt. Dual core werkt maar zit er nog een max aan de snelheid? En kan ik ook de Core2Duo processoren intstalleren?

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik zoek me een ongeluk maar omdat er meer series van de T671 zijn en de specificaties en uitbreidingsmogelijkheden beperkt beschreven wordt kan ik mijn antwoord niet vinden.

bij voorbaat dank.

ik ben in de dit gedeelte een leek.
maar ik heb gehoord dat je hiervoor toch echt een recente moederboard voor nodig heb.

ik ben in de dit gedeelte een leek.
maar ik heb gehoord dat je hiervoor toch echt een recente moederboard voor nodig heb.

Nouja, ik weet zeker dat mijn moederbord dual core ondersteunt, de zelfde pc was namelijk ook te koop met een dual core processor en die had exact het zelfde moederbord. Ik heb ook gelezen dat het kan, maar ik weet alleen niet of daar nog een max aan ligt en of hij ook echt de Core2Duo odnersteunt, maar ik meen dat de dual core processor in de duurdere versie van de zelfde pc wel een core2duo was. Mijn vraag is dus of hij, zolang het socket 775 is elke dual core/core2duo aan kan ongeacht de snelheid en bus grootte. De wat oudere versies van rond de 50 euro kunnen sowieso dus, maar dan hobbel ik weer achter de feiten aan, dus indien mogelijk wil ik toch een wat nieuwere.

Het Ram geheugen heb ik namelijk ook al verhoogd en de nieuwe videokaart ligt hier ook al klaar en de soundcard is ook al ge-upgrade naar een professionele M-Audio serie (met actieve studiomonitoren incl. subwoofer eraan).

deze kan zelfs Core2Quads aan

zolang het maar socket LGA 775 de duurste CPU's hiervoor zijn wel boven de duizend euro denk niet dat je die wilt kopen :P

dus ik zou voor een Core2Quad gaan

met AMD ligt het anders

Laatst bewerkt:
deze kan zelfs Core2Quads aan

zolang het maar socket LGA 775 de duurste CPU's hiervoor zijn wel boven de duizend euro denk niet dat je die wilt kopen :P

dus ik zou voor een Core2Quad gaan

met AMD ligt het anders
CORE 2 QUAD zelfs? weet je dat 100% zeker? ik zou graag een quad hebben aangezien ik nogal veel audio bewerk in professionele vorm (Sonar Producer Edition) en die programma's extreem veel van m'n cpu vragen ivm real time plugins.
Ik dacht zelf dat Core2Duo het maximale was maar als jij zegt dat het in feite niet zo veel uitmaakt zolang het Socket 775 is. Ik geloof ik je op je woord, zo veel verstand heb ik namelijk niet van moederborden, maar ik heb gelezen dat dual core wel redelijk het max is wat hij trekt. daarentegen, ik ken die structuur niet echt van die dingen en zoveel kan ik er niet over vinden aangezien het een factory standard is van enkele jaren geleden. 1000 euro heb ik er zeker niet voor over nee, die tijd komt nog wel, tot nu toe ben ik nog steeds een arme student. Maar meer dan een paar tientjes (bij wijze van..alles van 60 en daarboven tot 300) heb ik er wel voor over. Wat is voor zulke real time toepassingen volgens jou een goede prijs/kwaliteit verhouding binnen Intel 775? Ik ben er niet uit om vermogen vragende games te spelen, ik wil alleen dat de real time processing maximaal is voor een goed betaalbare prijs. Je kennis wordt zeer gewaardeerd

Laatst bewerkt:
Mocht je aan de reactie van Firest0rm nog twijfelen :

"Socket 775, also called Socket T or LGA775, is a Land Grid Array (LGA) socket used for the most recent generations of desktop Intel microprocessors starting from Pentium 4 and up to Core 2 Quad / Core 2 Extreme families".

Bron bijv. : http://www.cpu-world.com/Sockets/Socket 775 (LGA775).html

Hier staan een paar voorbeelden: Conrad - Intel Core 2 Quad, Socket 775

http://shop.conrad.nl/kantoor-softw...uter-onderdelen/intel-core-2-quad-socket-775/

Misschien is het nog de moeite waard, om dit te lezen :

http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7517-core-2-duo-processor-en-core-2-quad.html

Laatst bewerkt:
Nou, dat is een positieve verrassing. Bedankt allemaal, ik denk dat ik wet weet wat het gaat worden dan.

CORE 2 QUAD zelfs? weet je dat 100% zeker? ik zou graag een quad hebben aangezien ik nogal veel audio bewerk in professionele vorm (Sonar Producer Edition) en die programma's extreem veel van m'n cpu vragen ivm real time plugins.
Ik dacht zelf dat Core2Duo het maximale was maar als jij zegt dat het in feite niet zo veel uitmaakt zolang het Socket 775 is. Ik geloof ik je op je woord, zo veel verstand heb ik namelijk niet van moederborden, maar ik heb gelezen dat dual core wel redelijk het max is wat hij trekt. daarentegen, ik ken die structuur niet echt van die dingen en zoveel kan ik er niet over vinden aangezien het een factory standard is van enkele jaren geleden. 1000 euro heb ik er zeker niet voor over nee, die tijd komt nog wel, tot nu toe ben ik nog steeds een arme student. Maar meer dan een paar tientjes (bij wijze van..alles van 60 en daarboven tot 300) heb ik er wel voor over. Wat is voor zulke real time toepassingen volgens jou een goede prijs/kwaliteit verhouding binnen Intel 775? Ik ben er niet uit om vermogen vragende games te spelen, ik wil alleen dat de real time processing maximaal is voor een goed betaalbare prijs. Je kennis wordt zeer gewaardeerd

ja socket LGA 775 heeft heelveel type processoren daarom zijn mensen ook zo blij dat ze heel makkelijk naar een betere processor kunnen upgraden zonder de moederbord te hoeven vervangen

Ja okey, dat dat allemaal Socket LGA 775 processors zijn weet ik, maar had ergens gelezen dat het moederbord tot Core2Duo ondersteunt, maar sinds dat moederbord uit is zijn er al weer zoveel nieuwe processors uitgebracht, waaronder nog snellere Core2Duo's en Quad cores en ik wist niet of mijn moederbord die ook zou ondersteunen, maar als ik het goed begrijp maakt het dus niets uit zolang het maar de juiste socket is? Of zitten er nog andere beperkingen aan?

Ja okey, dat dat allemaal Socket LGA 775 processors zijn weet ik, maar had ergens gelezen dat het moederbord tot Core2Duo ondersteunt, maar sinds dat moederbord uit is zijn er al weer zoveel nieuwe processors uitgebracht, waaronder nog snellere Core2Duo's en Quad cores en ik wist niet of mijn moederbord die ook zou ondersteunen, maar als ik het goed begrijp maakt het dus niets uit zolang het maar de juiste socket is? Of zitten er nog andere beperkingen aan?

um mag ik je moederbord naam weten ik moet even iets uitzoeken

Ja daar ben ik dus niet zeker van, het enige wat er op staat is Acer. Heb het een hele poos terug opgezocht maar vergeten en inmiddels kan ik he nergens meer terug vinden. Ik geloof dat het moederbord gemaakt is door Asus, maar ook dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Het model is iig een Acer Aspire T671-C uit 2007. Ik weet dat exact de zelfde computer ook verkrijgbaar was met een Dual core in die tijd voor 100 euro meer, maar daar had ik op het moment de centen niet voor. Ik weet dus niet of er een max zit aan de processor snelheid binnen dual core. Ik gebruik m'n pc veel voor audio opnames en bewerking (onder XP, M-audio Delta 10 kaart en Sonar 8 Producer Edition) en ik wil een nieuwe processor omdat ik bij gebruik van veel en zware (professionele) plugins de processor het niet meer trekt en ik audio-dropouts krijg. Als hij in feite elke core 2 duo aan kan ben ik al ruimschoots tevreden. Maar hoe groter en efficiënter de processor hoe beter.

download everest ultimate even hiermee kan je zo zien welke mobo jij hebt
hier kan je het download http://everest-ultimate.nl.malavida.com/d565-gratis-downloaden-windows

enige wat je nodig hebt is de trail versie

EDIT morge ga ik weer verder moet nu slapen

Je hulp wordt zeer gewaardeerd!

Moederbord is een Acer MRS600M

[Edit]
Ik geloof dat ik het zelf wel ongeveer gevonden heb maar ook dit roept vragen op bij mij.
De processors die dit moederbord aankunnen (de noemenswaardige iig) zijn Core 2 Duo en Core 2 Extreme, geen quad cores.
Maar als ik kijk naar een Intel Core 2 Extreme QX6850 blijkt dit wel een quad core processor te zijn, terwijl dit wel in de Core 2 Extreme serie valt.
Kan mij moederbord die nu wel of niet trekken?
Ook, Core2Extreme's zijn redelijk prijzig vergeleken met Core2Duo's. Voor mijn doeleinden (eerder beschreven) is het wel of niet de extra cash waard?
Een Core2Duo 2x3000Mhz lijkt me ook al een hele sprong vooruit (huidige is een Celeron D 352, 3,2 Ghz).
Ik heb eerder op 96Khz 24 bit opgenomen maar dit bleek mijn processor met plugins niet echt te trekken, ik denk dat ik voorlopig nog gewoon
16 bit 48Khz zal opnemen. Wat is wijheid. Ik kan geen 400 euro aan een processor besteden, maar een 2x3000Mhz duo is ongeveer 150. Zullen de prestaties
van een Extreme opwegen tegen de kosten?

Laatst bewerkt:
Wacht voor de prestaties even de reactie van firest0rm af.

Ok, na wat meer eigen onderzoek denk ik dat ik de max nu weet.
Als iemand dit kan verifiëren (Firest0rm?) weet ik genoeg.

Moederbord kan tot dual core extreme aan, maar gezien het een nm65 is, is de meest optimale processor een Intel Core 2 Duo E6850, 2x3000Mhz, 1333 frontsize bus, 4mb L2 cache. Correct? Zo niet, hoor ik het graag. Wel correct: iemand suggesties waar ik deze kan krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan