Acer aspire V5-571G geeft fout aan bij opstarten "schijffout".

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdw1

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo,
Gister zette ik mijn acer aan en hij geeft aan schijffout, druk op ctrl alt del.

Ik heb van alles al geprobeerd, met een opstart usb en degelijke, maar niets helpt.
ik kan wel in de bios komen en daar staat zelfs de Hdd niet met een naam of serial number.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de Hdd aan een andere laptop of kast te hangen.

Ik heb ze driver van de acer site gehaald en deze ook op een stick gezet, zodat hij deze moet kunnen vinden bij install, maar ook dit werkt niet. kan wel selecteren
als windows er om vraagt alleen geeft hij dan niets aan.

Als ik het programma gparted gebruik ( welke ik niet snap) staan er wel meerdere schijven, maar ik kan dan met dat programma weer niet een schijf opdelen.

Wie weet hier raad mee?

alvast bedankt voor het meedenken.

lijkt mij niet de juiste optie, aangezien Windows de schijf niet kan vinden, maar het programma Gparted de schijf wel kan zien.
Dus lijkt mij de schijf in orde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke bootable usb stick heb je gebruikt? (Windows 7, Windows 8?)

Ik heb een bootable stick van windows 95 geprobeerd, windows 98, en windows 7 alles zonder resultaat.

dat heb ik ja, ook geprobeerd om er zo met een originele windows 98 cd, te installeren.
Dit gebeurt er dan:

hij begint met het nalopen en installeren van bepaalde dingen.
hierna staat er op het scherm dat er geen HDD te selecteren is ivm. geen stuurprogramma.
Dus hij breekt de installatie weer af.

Probeer dan toch even met een windows 7 cd in plaats van een windows 98 cd...

gaan we vanmiddag proberen.
Hoe zet ik deze op een dvd, en welke versie van win7 moet ik hiervoor nemen.
Ik weet de weg op het net om hier aan te komen, maar meestal is hier "iets" mee gedaan.
Dat er aanpassingen bij in zijn gedrukt.

Ik zou Home Premium doen, en hier kun je lezen hoe je het moet branden op een dvd. (Let op: Engels talig!) Oh, en als je wil downloaden, neem wel de nederlandse versie en zoek vooral op seeders.

ook dit heeft helaas niet geholpen. er gebeurt niets, wel op een andere laptop word er direct het setup scherm weergegeven.

Ben ten einde raad.
Is er niet een mogelijkheid om bv. zo je vroeger windows 95 of 98 met diskettes moest opstarten en te installeren, dit ook te doen maar dan via usb-stick???

Heb hier een originele 98 versie liggen vandaar.

Oke, maar bedankt voor het meedenken.

Is er dan echt geen oplossing voor te vinden.

Weet iemand toevallig hoe ik het met het programma Gparted misschien het kan herstellen?
Ik heb geen ervaring met dit programma maar heb het wel even gebruikt om te zien of dan de schijf wel te bereiken is, dit was het geval.

@pvdw1
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.

Hallo is hier niets meer aan te doen?

Wie o wie kan mij helpen om de schijf weer te benaderen.

Hier staat een handleiding van Gparted & bij deze link kun je ze downloaden als PDF...

Hierbij moet je weten dat zoals in Windows c:\ wordt aangegeven dit in GParted dev/sda1 zal zijn iig als je een sataschijf hebt & dev/hda1 als je een ideschijf hebt. Je kan eigenlijk wel uitgaan v/h eerste, daar ide m.i. al uit de oertijd v/d computer stamt..
dev/sda2 is dan een synoniem voor d:\ etc. (een partitie op dezelfde schijf)
dev/sdb1 geeft dan bv. een cdromschijf & dev/sdc1 een usbschijf aan.

Laatst bewerkt:
ook dit heeft geen succes gegeven, ondertussen al andere dingen geprobeerd, helaas ook zonder dat het lukt.

nu toch maar eens de laptop weg brengen hopende dat het een goedkope reparatie wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan