Acer Aspire vindt geen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je nu aan de voorwaarden voldoet, maar dat je het verkeerde gebruikt om te achterhalen welke draadloze netwerken er in je buurt zijn.
Gebruik het meegeleverde hulpprogramma "Acer eNet Management", en klik daar (in de ondermarge) op Profile Manager om je draadloze verbindingsinstellingen te doen.

Succes,

Tijs.

Heb ik gedaan, ik klikte op Profiel manager en klikte op nieuw.
Ik liet hem scannen, maar vond niks:
niks.jpg

Hmm... nu raken de opties snel uitgeput :(

Acer eNet Management en Draadloze netwerkkaartdrivers deïnstalleren (in die volgorde) en in omgekeerde volgorde opnieuw installeren, lijkt me.

Of kijken of van beiden er nieuwe versies zijn t.o.v. die je al had:

Download-link eNet Management: link
Download-link indien Atheros draadloze netwerkkaart: hier
Download-link indien Broadcom draadloze netwerkkaart: hier
Download-link indien Intel draadloze netwerkkaart: hier

Verder is er ook nog een BIOS-update van 20 november 2008: hier

Succes,

Tijs.

Hmm... nu raken de opties snel uitgeput :(

Acer eNet Management en Draadloze netwerkkaartdrivers deïnstalleren (in die volgorde) en in omgekeerde volgorde opnieuw installeren, lijkt me.

Of kijken of van beiden er nieuwe versies zijn t.o.v. die je al had:

Download-link eNet Management: link
Download-link indien Atheros draadloze netwerkkaart: hier
Download-link indien Broadcom draadloze netwerkkaart: hier
Download-link indien Intel draadloze netwerkkaart: hier

Verder is er ook nog een BIOS-update van 20 november 2008: hier

Succes,

Tijs.

Allemaal gedaan, nog niet opgelost.

toch bedankt Tijs

zet je firewal eens uit.
en kijk dan eens.

je hebt een speedtouch en een sitecom router.
is de sitecom een accespoint of heeft deze nog meer aansluitingen voor utp stekkers?
gebruik je vista ?

Kijk voor de zekerheid even of in Acer Mobility Center alles wel aanstaat (vooral Wireless natuurlijk).
Sneltoets schijnt [Windows-toets]x te zijn, maar op andere manieren (via start-menu etc.) moet je er ook kunnen komen.

Kom je er niet uit, dan zou ik eens met Acer helpdesk gaan bellen. Kijk vooraf even na of je nog recht hebt op garantie.

Succes,

Tijs.

je hebt een speedtouch en een sitecom router.
is de sitecom een accespoint of heeft deze nog meer aansluitingen voor utp stekkers?
gebruik je vista ?

De sitecom heeft nog meer aansluitingen maar is ook een accespoint denk ik (hij heeft 3 antennetjes)
de speedtouch heeft maar 1 antennetje maar die heeft ook aansluitingen.

ik gebruik vista

Kijk voor de zekerheid even of in Acer Mobility Center alles wel aanstaat (vooral Wireless natuurlijk).
Sneltoets schijnt [Windows-toets]x te zijn, maar op andere manieren (via start-menu etc.) moet je er ook kunnen komen.

Kom je er niet uit, dan zou ik eens met Acer helpdesk gaan bellen. Kijk vooraf even na of je nog recht hebt op garantie.

Succes,

Tijs.

Ik ben nu bij het mobiliy center en ik zie een optie voor draadloos netwerk (aan/uit) staat op uit.
helaas is deze grijs, en ik kan er niet op klikken.

Let wel even op: Als er staat bij de sectie (is eigenlijk een soort 'knopje'): Draadloos Uit, dan betekent het dat het momenteel (nog) aan staat.
Wat je ook zou kunnen proberen is via de Easy-touch knop (='satellietantenne-knop') Wireless uit te zetten, en daarna Mobility center te activeren en te kijken of je het daar via die Wireless 'knop' aan kunt zetten.

Evengoed zou ik maar eens met Acer bellen hoe je dit allemaal moet interpreteren, want mogelijkheden zijn er veel en het werkt nog steeds niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan