Acer Aspire X3200 Naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltervp1

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo, Ik ben in bezit van een Acer Aspire X3200.
Is het met deze pc gemakkelijk om hem naar xp te veranderen.
Zijn de driver makelijk te vinden? Alvast bedankt:thumb:

Het probleem zit het meestal in de besturingssystemen ..

Ik geef even uitleg.

Je moet als je computer met Vista draait, eerst de Vista-CD hebben om te formatteren.
Doe je dit met de XP-CD gaan er (bij mij) dingen fout.

Vervolgens installeer je met XP en hoef je voor de rest nergens meer naar te kijken voor drivers. Natuurlijk kun je ze dan weer updaten na een tijdje.

Het is mogelijk om bij sites voor XP drivers te downloaden, zoals dat bij Vista kon. Dit is geen probleem!

M.Vr.Gr,

d0mzy.

Bovenstaand verhaal van Domzy klopt niet helemaal......tuurlijk zijn er drivers nodig voor xp!!

op de site van acer is geen ondersteuning voor xp.
Je zou zelf op zoek moeten gaan of alle juiste drivers voorhanden zijn..
er zit waarschijnlijk een sata schijf in en daar zul je dus al de drivers voor moeten hebben.
alsmede voor je chipset,videokaart audio etc

Van Acer weet ik het niet. Ik nam natuurlijk aan dat ze die ook voor XP hadden.
Je weet nu onderhand wel dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is .. ;)

De Vista cd heb ik er nooit bij gehad. Ik heb hem bij dixons gekocht en heb alleen een lege Recovery dvd gekregen die je zelf moest branden. Hiervoor was geen software aanwezig op de pc van acer. In de handleiding stond hier ook niks van.

Nu weet ik niet hoe Frank hierover denkt .. maar ik denk dan persoonlijk even contact opnemen met de Dixons, en zeggen hoe je er voor staat. Die mensen komen wel tot een oplossing.

Ik weet niet of je met een recovery-cd kunt formatteren. Ik dacht van niet, ben niet zeker hierover.

Kijk anders even dit topic van helpmij.nl na. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=337694

Laatst bewerkt:
In de Link staat wel dat er in Nederland rechten zijn op de aankoop van een product met Vista dat je de CD er bij krijgt. En ik denk toch echt dat ik dit niet lieg. :rolleyes:

@Domzy: denk dat je weer even wat dingen door elkaar haalt....

Ts wilt overgaan op xp.Daarmee wilt ie dus vista laten vervallen..en heeft dus verders niets meer met vista of cd ervan te maken

Frank, ik wil even een ding vertellen.
Je kunt niet met een XP-CD een besturing met Vista verwijderen.
Misschien kan dit wel, maar bij mij kreeg ik elke keer de meldingen :
Fout tijdens het laden van besturingssysteem.

Je moet dus Vista formatteren en daarna XP er op zetten.
Eigen ervaring dus.

Is het dan geen mogelijkheid dat de ts dualboot gaat doen? Lijkt me ook onhandig, niet? :confused:

En of dat gaat!!!!
Xp cd erin en (eventuele sate drivers laden, wat dus bij jou niet goed gegaan was lijkt me)formateren maar!!!!

Een dualboot is het overwegen waard.Hij zal dan wel op zoek moeten naar de drivers.

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om even langs de dixons heb nemelijk nog garantie ook.
maar kwam dit tegen in dat andere topic

je kan evt wel je eigen versie van het internet afhalen. Dit is NIET ILLEGAAL aangezien je de serial hebt en de juiste versie ( bedoel hier mee standard,ultimatuim) etc gebruikt. Heb bij mij net het zelfde gedaan.

Dus als ik het goed begrijp ga je naar een site ( weet niet welke ) en dan toest je je serial in ( heb ik is geplakt op mijn kast) en kan de cd downloaden Weet er iemand op welke site dit is?

afgekaft word je niet.....

Gewoon het juiste advies geven.TS komt nu zoals blijkt dus op een dwaalspoor dat blijkt wel uit de opmerking aan de hand van jou link naar een ander topic.Zie het nu maar recht te breien dus ga je gang.ik trek me even terug

@Ts:Neen zo werkt dat ook niet met betrekking van het downloaden van een xp cd.

Ik zou persoonlijk (Als ik dat dan nog mag zeggen hier) even teruggaan naar de Dixons.

Maar wat Frank aangeeft; ja, probeer Vista maar te formatteren met je XP-schijf.
Bij mij werkte dit niet. :rolleyes: :mad:

Het niet geven van de Vista-CD waar hij wel rechten op heeft? :rolleyes:

Ik Ga morgen eerst even langs dixons. Ze zijn verplicht om Een Vista cd mee te leveren.
Als ik nieuws van dixons heb zet ik het er op!

Maar ik heb wel verdraait gewoon een Orginele Key Op Mijn Pc geplakt. Morgen naar de dixons na school. Jah ben nog maar 13 jaar. heb ook nog gerantie als het helemaal tegen zit. ik heb recht op die cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan