Acer Aspire X3900 Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxxie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo iedereen,

Ik heb een dringend verzoek om hulp,
Een aantal weken terug is er iets in mijn computer fout gegaan. Het probleem gaat als volgt;

Wanneer ik de computer aandruk gaat hij aan zoals normaal, blauwe lamp gaat branden aan de voorkant, en geluid is ook zoals gebruikelijk. Maar daarna gebeurd er letterlijk niks meer. Ik blijf zwart beeld houden, en het lampje van de pc blijf geel ( in plaats van groen [AAN] ).

Je zou zeggen dat het aan het beeldscherm ligt. Maar die werkt gewoon nog goed ( getest op m'n nieuwe computer, waar ik tevens nu op type )
Ook zitten de stekkers er goed in.

Hoop dat iemand met het verlossende antwoord komt, want er staan een paar bestanden op de harde schijf die ik nu echt hard nodig heb. Ritje naar de computer winkel kan ik me eigenlijk even niet veroorloven..

Met vriendelijke groet,

Max.

PS: Ik heb dit maar in de Windows7 sectie gezet omdat ik gok dat daar de fout ligt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
dan zou ik in eerste instantie denken aan de voeding. Hoe oud is de hardware? Zo te zien van 2009,klopt dat?

Laatst bewerkt:
De gehele computer is ongeveer 2 jaar oud.

Mijn nieuwe computer is van hetzelfde merk, het is een nieuwe versie van degene die nu dit probleem heeft. Misschien is het mogelijk dat ik tijdelijk die voeding gebruik?

Ja dat is mogelijk, je zou daarmee kunnen testen of dat het probleem is.
4 schroefjes en die andere pc, met een beetje handigheid +/- 15 minuten werk.
Het kan heel goed hoor dat een voeding het binnen die tijd begeeft, kijk meteen hoeveel watt hij is.

Ja oke,

Ook wat ik bijzonder vindt, is wanneer ik de stekker in het stopcontact doe dat de computer gelijk opstart..., is dit normaal?

Ook nog een vraagje, die nieuwe voeding ( van m'n nieuwe pc dus ) kan ik die zonder schadelijk resultaat uitproberen op die oude?

als het goed is kan deze geen schade toebrengen, heb je hem al opgestart zonder accu alleen op netstroom?

Ja hoor!
Maar je hebt net belangrijke info doorgegeven,
Ook wat ik bijzonder vindt, is wanneer ik de stekker in het stopcontact doe dat de computer gelijk opstart..., is dit normaal?
Dan lijkt het erop dat je aan/uit knop bijft hangen,volgens mij moet je daar eens naar kijken. Dus ik herzie bij deze mijn eerste reactie.
Haal het frontje eraf en inspecteer de schakelaar onder de knop eens.
Soms blijft de knop wel eens hangen omdat het frontpaneel niet goed zit.

Laatst bewerkt:
Tja, het aparte is, wanneer ik de computer dan uitdruk, blijft die ook uit. Dus hij blijft in ieder geval al niet hangen.

Ook was hiervoor een reactie om hem op de accu te laten lopen, hier is plaats van een mis-communicatie, want ik heb de desktop versie.

--

Als ik vragen mag, waarom dacht u dat het aan de voeding zou liggen? Lampjes, ventilator, alles blijkt het wel te doen, alleen ik krijg maar geen beeld?

Mochten we hier niet uitkomen en het probleem blijft voor doen, heb ik een andere vraag.

De gegevens die ik nodig heb staan op de Hardeschijf /: D (250GB) van mijn oude computer.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om die schijf te 'verhuizen' naar mijn nieuwe computer?

Dan moet ik natuurlijk wel mijn hardeschijf in de nieuwe behouden.

Ik herinner me dat ik dit ooit eerder heb gedaan met een hele andere computer, maar omdat de Aspire's van het merk Acer zeer compact en klein zijn vraag ik me dit dus af..

Laatst bewerkt:
want ik heb de desktop versie
Ja die had duidelijk z'n huiswerk niet goed gedaan :o
De voeding heeft verschillende voltages en spanningen om alle componenten van de juiste spanning te voorzien (3,5V, 5V en 12V). Je videokaart gebruikt de 12V, is een van die componenten stuk dan kan de rest nog wel draaien omdat die een andere spanning gebruiken.
Je kunt, indien mogelijk, die andere schijf in je nieuwe pc hangen als dataschijf. Wil je al je bestanden kunnen zien dan zul je jezelf wss eigenaar van die schijf moeten maken.
Als je niet weet hoe dat moet kan ik je wel een handleiding aanreiken.
Kan mijn eigen handleiding niet direct vinden dus deze dan maar (NL).
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/557984 (# 3) #3

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de behulpzame hulp, nu snap ik zo ongeveer hoe die voeding in elkaar zit, maar is mijn computer wel geschikt om een 2e hardeschijf te pakken? Want het is namelijk een zeer klein computertje ^^.

De hardeschijf zit achter de dvd speler/brander, dus vraag me af of dat wel lukt eerlijk gezegt, ben een beetje bang dat ik beide computer verklooi :$

PS:

Heb even de computer uit elkaar gehaald, en ik zie dat er 2 stekkers vandaan komen,
1 stekker met verschillende gekleurde draadjes die met name de voeding in gaat, en aan aan chip vast zit, en 1 zwarte kabel die een chip ingaat, maar als ik het zo zie, zie ik geen mogelijkheid voor een 2e :S

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, wat ik nu heb gedaan is als volgt.

Ik heb de oude pc open geschroefd zodat ik de hardeschijf eruit kon halen. Nu heb ik die verwisseld met de hardeschijf van m'n nieuwe. Probleem is, wanneer ik de computer dat weer opstart word er gevraagd om systeemherstel etc etc. Dusja, meteen stressen dat ik geen bestanden zou verliezen.., maar heb ze weer omgewisseld en er is niks schadelijks gebeurd. Ben nu alleen weer terug bij af..

Iemand suggesties?

Wat je kan doen om toch die oude schijf te benaderen is een behuizing voor de harde schijf kopen zodat je hem extern middels usb kunt aansluiten. Dan heb je meteen een externe opslag voor back-ups e.d.
Dan hoef je ook niet in je pc te rommelen. Zoiets bouwen ze wel voor je in bij een goede pc-winkel (zou jezelf ook wel kunnen).

Laatst bewerkt:
Nja, heb er weinig vertrouwen meer in nadat ik ze heb omgewisseld, ik vraag me nu nog steeds af waarom m'n oude hardeschijf niet goed functioneerd op mijn nieuwe computer. De kast en hardware is nagenoeg precies hetzelfde. Aansluitingen, benodigde energie, etc is allemaal hetzelfde.

Maar ik wil toch met zekerheid op de 'Oke' knop kunnen drukken wanneer ik m'n oude hardeschijf erin heb zitten en de computer vraagt om een systeem herstel. Dat zie ik nu nog niet zo zitten eigenlijk..

Bij deze geef ik het op,

Hierbij wil ik jullie bedanken voor de goede hulp.

Mvg,
Max.

Op je nieuwe pc kunnen toch dingen anders zijn, b.v. stuurprogramma's enz. Je moet al 2 identieke pc's met dezelfde specs hebben wil je zonder problemen een schijf zomaar uit kunnen wisselen.

misschien is je video kaart kapot? of de beeld kabel is gebroken of de uitgang van de videokaart is kapot

Welkom DjDaan111,

Zoals je ziet reageer je op een topic uit 2012, deze zijn niet actueel meer. Om die reden gaat er dan ook een slotje op. Het is namelijk niet toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan