Acer aspire

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter1970

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Berichten
51
Goededag dames en heren.
Ik heb het volgende probleem, in mijn laptop (aspire1315LM) was de harddisk voledig
gecrasht.
Na dit te hebben gecontroleerd met scandisk heb ik er een nieuwe schijf ingezet van het
merk samsung 80 gig.
Nu wil ik het besturings (xp home) er weer op zetten met de acer recovery cd's, en dit lukt niet.
Ik ben er verder een leek in, dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar misschien hebben jullie een antwoord:confused: .

BVD. Peter.
 
Krijg je een foutmelding?
wordt er wel van de cd opgestart.
hoe groot was de harddisk die er eerst inzat.
 
Ik krijg eigenlijk geen fout melding, hij zegt doe system cd erin.
Daarna vraagt hij om recover cd 1 en die instaleerd hij voor 2% en dan stopt hij ermee.
Dan vraagt hij weer om de system cd waarna hij opstart, wat dus niet lukt omdat er nog geen OS op de schijf staat.

De oude schijf was een toshiba 60 gig.
De nieuwe is een samsung 80 gig.

Gr. Peter
 
Misschien moet je de harddisk eerst ens formatteren.
 
Ja, ben ik de hele tijd aan het proberen.
Dit lukt me ook niet (ik ben een leek).
Hoe kan ik dit doen

Gr. Peter.
 
haal eens bij www.bootdisk.com een opstart disketten voor windows 98.
formatteer daar je schijf eens mee en probeer daarna dexp cd eens te installeren.
normaal gesproke zou de recovery cd dit voor jou moeten doen maar ik denk dat daar een klein foutje inzit.
 
Dat heb ik al geprobeerd, maar misschien doe ik daar iets verkeerd.
Kun je me misschien een beetje uitleggen wat ik kan doen.
Dit is misschien wat veel gevraagd, mijn excuses hiervoor.

Gr. Peter.
 
niet te veel gevraagd hoor....daar zijn we hier voor.
heb je bij bootdisk een diskette opgehaald stop die dan in je diskette station en zet de computer dan aan.
Nu gaat de computer zelfzoeken als het goed is, doet de computer dat bij jou ook.
zo nee vertel dan eens wat je precies al gedaan hebt.
 
Ik heb bij bootdisk de 98se gedownload en op floppy gezet.
Daarna gedaan wat u zei, maar ik krijg het bericht dat ik de schijf of medium moet verwijderen.

Misschien moet ik wel even zeggen dat als ik opstart, dat ik dan toch nog het acer symbool te zien krijg waar ik via esc. of f2 naar de bios kan.

Gr. Peter
 
Ik ben nu zover dat hij de schijf aan het formateren is.:)
Dan ga ik zo weer proberen de recovery cd's erop te krijgen.
Als het is gelukt dan meld ik dat hier en is de vraag opgelost.:D

Lukt het niet, dan meld ik dat natuurlijk ook.:eek:

Gr. Peter.
 
Het lukt nog niet.
Na het formateren heb ik geprobeerd de recovery cd's te instaleren, maar hij stopt weer bij 2%.
Hij doet het gewoon niet.:evil:
Ik heb de cd's goed gereinigd maar niks helpt.

Dus iemand nog sugesties?

Gr. Peter.
 
Zo'n recovery cd zoekt meestal een verborgen partitie op de harde schijf waar een installimage staat van het os, die wordt dan teruggezet.

Aangezien je schijf er niet meer is :rolleyes: , die met die image, kan cd cd hem natuurlijkook niet vinden, das logisch, hè.

Kijk eens op die cd wat er allemaal opstaat, misschien wel een volledige versie van 98.

Of probeer dus aan een volledige versie van het OS te komen, kun je hetzelfde nummer voor gebruiken, hoop ik.

Of neem kontakt op met Acer en leg het probleem uit.
 
Aha, Da's duidelijk.
Maar wat moet ik intypen na het formateren.
Er komt dan A:\> te staan.
Moet ik dan de win. cd erin doen en opnieuw opstarten of heeft dat geen zin.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan start hij ook niet op.

Gr. Peter.
 
Als het een opstartbare cd is, de bootsequece aanpassen in de bios of een 98 opstartflop erin doen, ook de bootvolgorde aanpassen uiteraard, of je moet met F11 de bootvolgorde kunnen aanpassen, kun je daarna altijd naar de cdrom.
 
We gaan het proberen.:D
Maar als het vie de opstart diskette moet, wat moet ik dan intype?

Gr. Peter.
 
Dat moet je even uitproberen, c:, d: , etc.

Maar stond er nu een volledige versie van windows op? of heb je cd waar deze op staat?
op de eerste even zoeken naar de setup, en bij de tweede setup intoetsen als de cdrom ervoor staat, is het wel een opstartflop met cd ondersteuning?
 
ja, hij heeft cd rom ondersteuning.
Ik heb een recente versie van xp home op cd.
Wat kan ik nu het beste doen.

Gr. Peter.
 
Mensen, het is gelukt.
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.

GR. Peter.
 
Was ik effe in de war, dacht dat je windows 98 had.:confused:

Je kunt, indien de cdrom als eerste opstartmedium in de bios staat, gewoon opstarten van de XP cd en deze installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan