Acer aspire

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter1970

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Berichten
51
Goededag dames en heren.
Ik heb het volgende probleem, in mijn laptop (aspire1315LM) was de harddisk voledig
gecrasht.
Na dit te hebben gecontroleerd met scandisk heb ik er een nieuwe schijf ingezet van het
merk samsung 80 gig.
Nu wil ik het besturings (xp home) er weer op zetten met de acer recovery cd's, en dit lukt niet.
Ik ben er verder een leek in, dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar misschien hebben jullie een antwoord:confused: .

BVD. Peter.
 
Krijg je een foutmelding?
wordt er wel van de cd opgestart.
hoe groot was de harddisk die er eerst inzat.
 
Ik krijg eigenlijk geen fout melding, hij zegt doe system cd erin.
Daarna vraagt hij om recover cd 1 en die instaleerd hij voor 2% en dan stopt hij ermee.
Dan vraagt hij weer om de system cd waarna hij opstart, wat dus niet lukt omdat er nog geen OS op de schijf staat.

De oude schijf was een toshiba 60 gig.
De nieuwe is een samsung 80 gig.

Gr. Peter
 
Misschien moet je de harddisk eerst ens formatteren.
 
Ja, ben ik de hele tijd aan het proberen.
Dit lukt me ook niet (ik ben een leek).
Hoe kan ik dit doen

Gr. Peter.
 
haal eens bij www.bootdisk.com een opstart disketten voor windows 98.
formatteer daar je schijf eens mee en probeer daarna dexp cd eens te installeren.
normaal gesproke zou de recovery cd dit voor jou moeten doen maar ik denk dat daar een klein foutje inzit.
 
Dat heb ik al geprobeerd, maar misschien doe ik daar iets verkeerd.
Kun je me misschien een beetje uitleggen wat ik kan doen.
Dit is misschien wat veel gevraagd, mijn excuses hiervoor.

Gr. Peter.
 
niet te veel gevraagd hoor....daar zijn we hier voor.
heb je bij bootdisk een diskette opgehaald stop die dan in je diskette station en zet de computer dan aan.
Nu gaat de computer zelfzoeken als het goed is, doet de computer dat bij jou ook.
zo nee vertel dan eens wat je precies al gedaan hebt.