acer aspire7738G + bluetooth module

Status
Niet open voor verdere reacties.

PorschefanRoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een jaar heb ik de acer aspire 773g, helaas zit hier standaard geen bluetooth op.
Op de case zit wel een bluetooth knop, maar de module zit simpelweg niet in de case.

Omdat ik de bluetooth toch nodig heb, en mijn laptop veel meeneem is een usb bluetooth adapter niet handig.
Vervolgens heb ik op ebay de interne module gekocht.

Hier is een link van mijn laptop

en hier van de module.

Nu is mijn probleem dat ik simpelweg de aansluiting niet kan vinden.
Is er misschien iemand die weet hoe en waar in mijn laptop ik deze moet aansluiten?

(er zat btw geen handleiding bij waarin stond hoe het moet)

[smallimg]http://dl.dropbox.com/u/4051421/TrackMania/Forum/IMG_4466.JPG[/smallimg]

Laatst bewerkt:
goedemiddag,

Denk dat je de handleiding van je notebook moet raadplegen want deze zal hier voor open moeten.

Denk dat de laptop een heel stuk verder uit elkaar moet.

Zoek even op Google naar de SERVICE MANUAL voor je laptop, daar staat het precies in

Inderdaad dat is de juiste benaming service manual was hem even kwijt:thumb::thumb:

bedankt voor de snelle reacties.
Ik weet niet of er nou geen van te vinden is, of dat ik gewoon zo erg slecht ben in het zoeken.
Ik kan allerlei service manuals vinden, maar geen een van de aspire 7738g

Op deze van 10 dollar na dan, klopt het dat deze dingen niet gratis te vinden zijn?

En zie Pagina 102 voor het plaatsen van de bluetooth module, laptop moet echt tot zo ongeveer het laatste schroefje en onderdeel uit elkaar

Dit is een andere laptop, namelijk de 7730/7730g, in plaats van de 7738/7738g , ik weet niet of dit erg veel verschill maakt in opbouw, maar ik zou dit graag willen weten voordat ik hem helemaal uit elkaar haal

op dit moment heb ik een usb bluetooth, maar omdat ik iedere dag met deze laptop heen en weer loop (ik heb deze namelijk nodig voor mijn opleiding) krijgt deze nogal te verduren. Daarom leek het mij slimmer om deze gewoon in te bouwen en er dan mee klaar te zijn, dus dat ik niet constant een nieuw adapter hoef te kopen omdat ze zo hard slijten :P

Hoi,

weet waar je aan begint en die bluetooth van mr music is inderdaad klein en ook nog rond ik zou het wel weten.;)
zie net dat je die al geprobeerd hebt maar toch.

Ik doe gewoon een poging, heb dat ding namelijk nu toch binnen.
Als het niet lukt, hou ik het maar gewoon op de usb bluetooth.

Iig bedankt voor de snelle hulp en reacties ;)

Ik heb nog een tijd verder gezocht en kon maar niks vinden, toen bedacht ik dat een vriend van me een soortgelijke laptop heeft, de 7735zg.
Vervolgens ben ik daarop gaan zoeken en kwam ik erachter dat hiervoor dezelfde service manual is.
En gelukkig heb ik uiteindelijk deze ook gevonden.
Hier is de link ervan:http://rapidshare.com/files/261150045/AS7735_AS7735G_AS7735Z_AS7735ZG.pdf

Deze is voor de 7738 en ded 7735 serie

Hoi,

Dat is fijn maar zit er veel verschil tussen deze en die van mrmusic anders ga je weer twijfelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan