Acer beeldscherm 19" geen juiste resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluearrowxl

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Hallo,

Ik heb zojuist een Acer AL1916W gekocht. Ik heb vervolgens het scherm aangesloten op mij desktop pc'tje draaiend op Windows 7. De resolutie stond mij niet aan dus wou ik dit veranderen. Het probleem ligt dan ook hier. Ik heb maar keuze uit 3 resolutie's die alle 3 verkeerd zijn. De orginele resolutie is: 1440 x 900. Maar deze staat er dus niet tussen.

Hoop dat jullie mij hier mee verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Steven

OMG, jij heb een te laage videokaart voor dat beeldscherm
ik raad aan om een nieuwe video kaart te plaatsen
dit kan gou bij een nieuw beeldscherm

Ook de driver van het scherm zelf geïnstalleerd? Welke videokaart heb je?

ik heb exact hetzelfde scherm, beste is je drivers inderdaad te updaten, ( desnoods eerst oude verwijderen, opnieuw opstarten, nieuwe drivers installeren ). zelf heb ik hem ook staan op 1440 X 900. dus theoretisch gezien moet het kunnen op bijna elke videokaart :).

Dan val ik waarschijnlijk buiten 'bijna elke videokaart'. Het gaat hier namelijk om een desktop pc'tje welke is overkocht van een bank. Heb nu zo bar veel verstand van hardware maar ik vermoed dat er alleen een chipje inzit inplaats van een grafische kaart. Mits dit natuurlijk mogelijk is. Maar ik zal eerst de drivers proberen te installeren.

Alvast bedankt.

Steven

Ik kon voor Windows 7 geen geschikte drivers vinden, heeft hoogst waarschijnlijk te maken met mijn hardware. Dus er zat naar mijn idee niks anders op dan XP installeren. Voor XP de drivers geïnstalleerd en het resultaat is bereikt. Ik heb nu de perfecte resolutie.
Bedankt voor jullie medewerking.

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan